کمتر از ۴۰ درصد واحدهای مسکونی و تجاری فومن بیمه است

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: تنها ۳۶ درصد واحدهای مسکونی و تجاری در فومن دارای بیمه آتش‌سوزی است؛ بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود در اولین فرصت، نسبت به بیمه کردن محل زندگی و کسب و کار خود اقدام کنند.

امین خوش‌برش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن در سال ۱۴۰۰، در مجموع به ۱۰۱۶ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی با بیان این‌که آتش‌نشانان شهر فومن سال گذشته به ۶۱۷ عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند، افزود: از این تعداد عملیات ۶۴ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی، ۱۹ مورد مراکز تجاری، ۴۲۳ مورد ضایعات، علف‌زار، باغ و جنگل و ۱۱۱ مربوط به سایر حریق‌ها بوده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن خاطرنشان کرد: علت ۵۶ درصد از آتش‌سوزی منازل مسکونی در فومن، اتصال سیستم سیم‌کشی برق و وسایل برقی بوده است.

خوش‌برش تصریح کرد: نیروهای واحد آتش‌نشانی فومن سال گذشته به ۳۰۱ مورد عملیات حادثه و ۹۸ مورد خدمات ایمنی اعزام شدند، که شامل نجات افراد از آسانسور، محبوس شدن افراد در اماکن، گیر کردن حلقه انگشتری در دست افراد، تصادفات جاده‌ای، حریق خودرو، نشت مایعات قابل اشتعال، سقوط و غرق شدن در رودخانه، سقوط درخت، نشت گاز مایع و شهری، شکستگی علمک گاز، ریزش سقف، سقوط در چاه، سقوط وسایل نقلیه، اقدام به خودکشی، آب‌گرفتگی در سطح شهر و رفع مزاحمت حیوانات موذی بوده است.

وی بیمه آتش‌سوزی واحدهای مسکونی و تجاری در شهرهای شمالی کشور را به دلیل داشتن پشت بام‌های شیروانی و چوبی بسیار لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: تنها ۳۶ درصد واحدهای مسکونی و تجاری در فومن دارای بیمه آتش‌سوزی است و به شهروندان توصیه می‌شود در اولین فرصت، نسبت به بیمه کردن محل زندگی و کسب و کار خود اقدام کنند.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن گفت: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فومن با ۲۵ نیروی انسانی، سه خودروی اطفای حریق، یک خودرو امداد و نجات و یک تانکر آب‌رسان در یک ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 564291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.