شهروندان سوئدی در مقابل تغییرات آب‌وهوا مسئولیت‌پذیر می‌شوند

سوئد یکی از آگاه‌ترین جمعیت‌های زیست‌محیطی را در میان کشورهای اروپایی دارد که ۷۵ درصد از ساکنان آن نسبت به تغییرات آب و هوایی نگران هستند. از هر پنج سوئدی فقط یک نفر معتقد است که برای داشتن یک سبک زندگی پایدار به اندازه کافی تلاش می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری اومئو سوئد اعلام کرده است که دوره‌ای را به نام «اومئو، تغییر کن» برای ساکنانی ارائه می‌دهد که مایل به انجام اقدامات بیشتر در رابطه با تغییرات آب‌وهوا هستند اما هنوز نمی‌دانند که چگونه تغییرات لازم را در زندگی خود اعمال کنند.

شرکت‌کنندگان علاوه بر یادگیری، فرصتی را برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با سایر شرکت‌کنندگان پیدا می‌کنند. در ابتدای دوره، هر کس میزان تأثیر کارهایش بر آب‌و هوا را می‌سنجد. در پایان دوره، آن‌ها می‌توانند تغییر را ببینند و در مورد آن فکر کنند.

لوکاس رولینگر، برنامه‌ریز اجتماعی شهرداری اومئو توضیح داد: «زنان جوان، گروهی هستند که بیشترین مسئولیت شخصی را برای انجام اقدامات لازم در مورد آب‌وهوا احساس می‌کنند، بنابراین ما واقعاً تعجب نمی‌کنیم که تعداد بیشتری از زنان در این دوره ثبت نام کنند.»

شهروندان سوئدی در مقابل تغییرات آب‌وهوا مسئولیت‌پذیر می‌شوند

وی افزود: «ما می‌دانیم که مردان به طور کلی ردپای آب و هوایی بیشتری نسبت به زنان دارند و همین امر مشارکت آن‌ها در انتقال انرژی سبز را مهم می‌کند. ما متقاعد شده‌ایم که مردان زیادی نیز در مورد تغییرات آب و هوایی نگران هستند و می‌خواهیم راهی برای عملی کردن اقدامات آن‌ها ارائه دهیم. ما قصد داریم همه احساس کنند که می‌توانند با تصمیمات خود بخشی از تغییرات آب و هوایی شوند.»

طی این برنامه، شرکت‌کنندگان می‌آموزند که تأثیرات خود را برای ردپای کربن کاهش دهند و به این ترتیب هرکس به سهم خود به مقابله با تغییرات آب‌وهوا بپردازند.

سوئد علاوه بر تشویق به آموزش محیط زیست، اولین کشور در جهان بود که در سال ۱۹۶۷ آژانس حفاظت از محیط زیست را تأسیس کرد. سوئد همچنین یکی از اولین کشورهایی بود که در سال ۱۹۹۵ مالیات کربن را برای سوخت‌های کربن فشرده مانند نفت و گاز طبیعی اعمال کرد.

کد خبر 564285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.