نوروزگاه، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری لنجان

شهردار زرین‌شهر گفت: فرا رسیدن ایام نوروز فرصت مناسبی را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی به مسافران و گردشگرانی مهیا ساخته است، از این رو ارائه دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف شهرستان لنجان در حوزه نوروز ایرانی در قالب ویژه برنامه نوروزگاه در دستور کار شهرداری زرین‌شهر قرار گرفت.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اقوام مختلف ایران زمین در ایام مختلف سال، آیین‌هایی دارند که نشان از تمدنی دیرینه، روحیات، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم به جا مانده از گذشته است و بر همین اساس می‌توان غنای فرهنگی یک جامعه را در تنوع، تفاوت‌ها و کثرت آئین‌ها و آداب و رسوم جست‌وجو کرد.

وی آداب و رسوم باقی مانده از گذشته را میراث معنوی و گران‌بها دانست و افزود: احیا سنت‌های به یادگار مانده از اجداد و پیشینیان تأثیرات شگرفی را در جلوگیری از بحران هویتی و همچنین توسعه گردشگری دارد و درنهایت بر غنای فرهنگی شهرهای ایران می‌افزاید.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: موقعیت ممتاز زرین‌شهر موجب شده خطه طلایی ایران از دیر باز تمدنی کهن و تولید در آمیخته شود به طوری که امروز نیز به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و استراتژیک کشور شناخته می‌شود و مردمان پر تلاش آن نقشی بسزا در چرخه تولید ملی دارند.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: زرین‌شهر دارای فرهنگی کهن و غنی بوده و در دل خود رودخانه زاینده رود، طبیعت بکر و زیبا و بافت تاریخی را جای داده و این پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگ مردم این دیار سبب شده که همواره میزبان مردم از سراسر کشور باشد.

وی اضافه کرد: فرا رسیدن ایام نوروز فرصت مناسبی را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی به مسافران و گردشگرانی مهیا ساخته از این رو ارائه دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف شهرستان لنجان در حوزه نوروز ایرانی و در قالب ویژه برنامه نوروزگاه در دستور کار شهرداری زرین شهر قرار گرفت.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: در این رویداد فرهنگی که نهم فروردین ماه به محوریت شهرداری زرین شهر و با حضور شهرداری‌های ۹ گانه، دهیاری‌ها و برخی ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان لنجان در پارک ساحلی زرین‌شهر برگزار خواهد شد، برنامه‌های متنوعی جهت آشنایی گردشگران با سنت‌های اصیل فرهنگ نوروز ایرانی، فرهنگ شهرهای مختلف شهرستان و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان برگزار می‌شود.

اسماعیلی‌احمدی خاطرنشان کرد: تمرکز در این رویداد فرهنگی بر معرفی پیشه‌ها و مشاغل قدیمی، آئین‌های سنتی، فرهنگ کهن و غنی مردم شهرها و روستاهای لنجان، غذاهای سنتی، صنایع دستی، پوشاک کهن و سنتی مردم لنجان است.

وی گفت: معرفی مناطق گردشگری طبیعی و مذهبی، بوم‌گردی و سوغات از مسائلی است که در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: قطعاً حضور گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان لنجان و دیدن و لمس واقعیت‌های معرفی شده در ویژه برنامه نوروزگاه، داستانی متفاوت را برای آنها رقم خواهد زد بر همین اساس از همه مردم ایران و شهروندان دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه حضور یافته تا علاوه بر آشنایی با داشته‌های ارزشمند این شهرستان لذت سفری آرام در میان مردمی میهمان‌نواز را تجربه کنند.

کد خبر 564237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.