اجرای پروژه‌های عمرانی اولویت مدیریت شهری مشهد

معاون عمران، حمل‌و ‌نقل و ترافیک شهردار مشهد با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در این دوره به دنبال اتمام پروژه‌های تعریف شده است، گفت: اولویت مدیریت شهری در سال جدید اجرای پروژه‌های عمرانی با استفاده از ظرفیت سازمان عمران است تا هیچ پروژه‌ای به دوره آینده منتقل نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدخلیل منبتی با اشاره به اولویت مدیریت شهری مشهد در حوزه عمرانی در سال جدید، اظهار کرد: اولویت امسال استفاده از ظرفیت سازمان عمران است اما این اتفاق به معنای آن نیست که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نشود بلکه از سایر پیمانکاران نیز در جای خود استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه با تقویت دفاتر فنی‌شهرداری‌های مناطق باید در تهیه طرح‌ها نقش اصلی را ایفا کرد، ادامه داد: کسب نظرات مدیران هر منطقه در خصوص شرایط اجتماعی محلاتی که در آن پروژه تعریف می‌شود، برنامه ضروری است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: مدیریت شهری در این دوره دنبال اتمام پروژه‌های تعریف شده تا پایان دوره است و سعی دارد هیچ پروژه‌ای به دوره آینده مدیریت شهری منتقل نشود.

لزوم استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای زیباسازی شهر

وی با تاکید بر اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین و استفاده از تایل‌های بتنی به‌جای آسفالت در معابر ۱۲ متری یا کمتر از آن ضروری است، گفت: بسیاری از مواقع می‌توان به جای آسفالت از سایر محصولات استفاده کرد تا ضمن اهمیت دادن به زیبایی شهر در حوزه تعمیر و نگهداری نیز مشکلات کمتری وجود داشته باشد.

منبتی خاطرنشان کرد: در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس باید توجه اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس نیز مدنظر باشد، قطعاً این برنامه‌ها در گره‌گشایی از مشکلات مردم مؤثر است.

وی با تاکید به پروژه‌های عمرانی مناطق در سال گذشته، اظهار کرد: حدود ۷۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی مناطق در سال ۱۴۰۰ هزینه شده است که ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها و ۷۳ درصد جذب اعتبار را به دنبال داشته است، تلاش می‌شود فرایند جذب اعتبار این پروژه‌ها تا اردیبهشت سال جدید به صد درصد برسد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌مشهد تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ واقعی‌تر از بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، بنابراین بودجه سال جدید بر اساس درآمدهای پیش‌بینی شده واقعی معین و پروژه‌ها بر این مبنا تعریف شده است.

کد خبر 564211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.