بازگشت اریکسن با گلزنی برابر هلند+فیلم

ستاره تیم ملی دانمارک یک بار دیگر برای کشورش گل‌زنی کرد تا ثابت کند که هیچ چیز غیرممکن نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قُقنوس پرنده مقدس افسانه‌ای است که گفته می‌شود هر هزار سال یک بار، بر توده‌ای بزرگ از هیزم بال می‌گشاید و آواز می‌خواند و چون از آواز خویش به وجد و اشتیاق آمد، به منقار خویش آتشی می‌افروزد و با سوختن در آتش از خاکستر آن ققنوسی دیگر متولد می‌شود. در بسیاری فرهنگ‌ها ققنوس را رمز جاودانگی، فداکاری و عمر دگربار تلقی می‌کنند. اما در فوتبال، احتمالاً معروف‌ترین ققنوسی که تاکنون زاده شده است کریستن اریکسن باشد.

او حدوداً یک سال پیش بود که در چارچوب مسابقات یورو ۲۰۲۰ دچار حمله قلبی شد و تا آستانه بازنشستگی از فوتبال پیش رفت. اتفاق ناگهانی و دل‌خراشی که در جریان مسابقه تیم ملی دانمارک برای اریکسن رخ داد، بسیاری از اهالی فوتبال را تحت تأثیر قرار داد. او که تا یک قدمی مرگ رفته بود، حالا شرایط خیلی خوبی دارد و همراه با برنتفورد و تیم ملی کشورش به سطح اول فوتبال اروپا برگشته است.

کار شجاعانه سیمون کیائر، کاپیتان تیم ملی دانمارک برای نجات جان اریکسن در آن لحظات و همچنین بازگشت رویایی اریکسن به مستطیل سبز آن هم در حالی که همه فکر می‌کردند فوتبال او برای همیشه تمام شده است، اتفاقاتی ماورای داستان‌های روزمره فوتبال است که همه هواداران را به وجد می‌آورد.

اریکسن البته کار شایسته و بزرگی انجام داد. برگشتن به فوتبال در شرایطی که حمله قلبی تجربه کرده باشید اصلاً کار ساده‌ای نیست. همین امسال بود که سرخیو آگوئرو، بازیکن آرژانتینی بارسلونا در اولین بازی‌های خود برای این تیم به دلیل درد از ناحیه قفسه سینه از زمین بازی خارج شد و در ادامه با توصیه پزشکان تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند.

شاید همه ما انتظار می‌کشیدیم که سرنوشتی مشابه در انتظار اریکسن، هافبک وقت تیم اینتر میلان نیز باشد اما او ترجیح داد به جای جا زدن، ریسک کند و دوباره شور و هیجان تن کردن لباس فوتبال و بازی کردن آن را تجربه کند.

اریکسن در جریان بازی برنتفورد و نیوکاسل به دنیای فوتبال بازگشت و شب گذشته نیز یک بازی دیگر با پیراهن تیم ملی کشورش انجام داد. در حالی که او به عنوان یار تعویضی وارد زمین مسابقه شد، تنها یک دقیقه بعد توانست گل دوم تیمش را وارد دروازه هلند کند تا یک بار دیگر ثابت شود که برای او احتمالاً هیچ چیز غیرممکن نیست.

هافبک دانمارکی، درست مثل یک ققنوس از خاکستر آتش خودش دوباره متولد شد و فصل جدیدی را در دوران حرفه‌ای خود آغاز کرد؛ فصلی که آن را نه با جام‌ها و آمار و ارقام، بلکه باید با هر ثانیه سپری شدنش جشن گرفت.

گل کریستین اریکسن برای تیم ملی دانمارک به تیم ملی هلند در جریان بازی دوستانه را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

کد خبر 564174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.