جعبه زرد؛ راهکار شهرداری برای حمایت از سالمندان

شهروندان سالمند بلژیکی با کمک مقامات شهرداری می‌توانند جعبه زرد رنگی دریافت کنند که به امدادگران کمک می‌کند تا تصمیمات سریع‌تر و بهتری را در مواقع اورژانسی بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته، شهرداری گنت بلژیک راه‌اندازی برنامه‌ای موسوم به جعبه زرد (gele doos) را برای شهروندان بالای ۶۵ سال اعلام کرد. این تصمیم از پروژه آزمایشی موفق در منطقه لدبرگ برگرفته شده است و در دسترس تمام مردم شهر قرار خواهد گرفت.

جعبه زرد یک مفهوم نسبتاً ساده است که می‌تواند تأثیرات نجات‌دهنده‌ای داشته باشد. جعبه حاوی دفترچه‌ای است که مالک می‌تواند مشخصات شخصی، تماس‌ها و اطلاعات پزشکی خود را بنویسد. سالمند روی در ورودی خود یک برچسب مشخص می‌چسباند که نشان می‌دهد وی دارای این جعبه زرد است.

در مواقع اضطراری، وقتی امدادگران می‌رسند، می‌دانند که باید به‌دنبال جعبه زرد در یخچال بگردند. این باعث صرفه‌جویی در وقت با ارزش آن‌ها در شرایط اضطراری می‌شود و حتی می‌تواند نجات‌دهنده زندگی دیگران باشد.

علاوه بر این، طرح جعبه زرد راه حل جالبی برای مشکل سالمندانی است که تنها زندگی می‌کنند. بر اساس داده‌های یورواستات، در سال ۲۰۱۵، ۳۲.۳ درصد از کل بلژیکی‌های بالای ۶۵ سال به تنهایی زندگی می‌کردند.

جعبه زرد؛ راهکار شهرداری برای حمایت از سالمندان

Sofie Vanhoutte، رئیس مرکز اورژانس ۱۱۲ شرق فلاندر، در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که وجود این جعبه تضمین می‌کند که قربانی همچنان می‌تواند با متخصصان بهداشت ارتباط برقرار کند، حتی اگر در شرایطی باشد که دیگر قادر به انجام این کار نباشد. رودی کدنز، رئیس بخش سیاست و سلامت سالمندان، نیز گفته است که این طرح پتانسیل نجات جان انسان‌ها را دارد.

جعبه زرد به عنوان یک پروژه آزمایشی در سال ۲۰۲۰ در لدبرگ راه‌اندازی شد و حدود ۲۵۰۰ جعبه به شهروندان سالمند تحویل داده شده است. اکنون، مقامات محلی قصد دارند این پروژه را توسعه دهند و از طریق ایمیل با ۴۰ هزار شهروند گنت بالای ۶۵ سال تماس بگیرند.

بر اساس این پروژه، سالمندان ایمیلی دریافت خواهند کرد که به آن‌ها امکان می‌دهد جعبه خود را در یک مرکز خدمات محلی یا داروخانه دریافت کنند. این شهر امیدوار است به حدود ۶۰ درصد از جمعیت هدف دست یابد. ۱۵ هزار جعبه و ۲۵ هزار کتابچه در راستای این طرح مراقبتی آماده شده است.

کد خبر 564164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.