کوبیاک از تیم‌ملی لهستان خداحافظی کرد/کاپیتانی که با ایران پدرکشتگی داشت!+عکس

میهاو کوبیاک کاپیتان با تجربه تیم‌ملی لهستان که به‌دلیل حواشی‌اش حتی از لواندوفسکی هم نزد مردم ایران شناخته‌شده‌تر است از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میهاو کوبیاک، کاپیتان تیم‌ملی والیبال لهستان به دوران حضور خود در این تیم پایان داد و با تیم‌ملی کشورش خداحافظی کرد. این دریافت‌کننده قدرتی از سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم‌ملی لهستان در آمد و از سال ۲۰۱۵ تا همین امروز کاپیتان و مرد نخست تیم‌ملی کشورش بود.

کوبیاک یکی از ستاره‌های دنیای والیبال بود که زمان حضورش در تیم‌ملی لهستان به‌همراه سایر هموطنان سرشناسش موفق شد دستاوردهای ملی بزرگی کسب کند. وی دو قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸، دو نایب‌قهرمانی در جام‌جهانی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ ملت‌ها را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. کسب قهرمانی‌های درخشان پس از ۳۰ سال در سال ۲۰۱۴ و همچنین کسب عنوان برترین پشت خط‌زن جهان در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ ویترین افتخارات وی را دیدنی و ارزشمند کرده است.

کوبیاک از معدود والیبالیست‌هایی است که مردم ایران به خوبی او را می‌شناسند و خاطرات تلخ و شیرینی همراه با درگیری‌های لفظی در محیط رسانه‌ای با او دارند. کسی که هر زمان پا به میدان مسابقه برابر ایران می‌گذاشت، حاشیه‌ای از جیب بیرون می‌آورد تا با بازیکنان ایران درگیر شود و حتی با کری‌های عجیبش حرص مردم ایران را در بیاورد. البته که به‌خوبی با واکنش ستاره‌های والیبال و مردم ایران روبه‌رو می‌شد و کارهایش بی‌جواب نمی‌ماند.

در مسابقات لیگ جهانی و در جریان بازی ایران و لهستان، کوبیاک پس در جریان بازی و در زیر تور با والیبالیست‌های ایران وارد درگیری لفظی شد و سرآغازی بر داستان‌های پر حرف و حدیث وی با مردم ایران بود. در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز کوبیاک دوباره در زمین مسابقه با بازیکنان ایران وارد مشاجره شد.

در سال ۲۰۱۹ و در جریان قهرمانی نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا مقابل تیم پاناسونیک ژاپن، درگیری‌های کاپیتان لهستانی بر سر کوبیاک تلافی شد.

کوبیاک ساکت ننشست و در مصاحبه‌ای علیه مردم ایران جبهه گرفت، مسئله‌ای که موجب اعتراض مردم ایران و فدراسیون والیبال شود تا در نهایت کوبیاک پرحاشیه با محرومیتی شش جلسه‌ای روبه‌رو شود و پروازش به تهران جهت حضور در لیگ جهانی را کنسل کند.

در زمان المپیک ۲۰۲۲ توکیو، کوبیاک نشان داد از مردم ایران کینه به‌دل گرفته است و در صحبتی اظهار کرد ایرانی‌ها برای لهستان حریف تأثیرگذاری محسوب نمی‌شوند. سرمربی وقت لهستان از وی در بازی مقابل ایران استفاده نکرد و آن دیدار نیز با پیروزی تیم‌ملی والیبال کشورمان همراه شد و ملی‌پوشان ایران جواب کری‌خوانی‌های کاپیتان لهستان را دادند. بیرون از زمین نیز مردم در صفحه مجازی کوبیاک حسابی از خجالتش درآمدند و ماجرای کاپیتان شر و شور لهستان با ایران به طور شکراب باقی ماند.

حالا دیگر کوبیاک را در رویدادهای ملی نخواهیم دید و احتمالاً خبری هم از ماجراهای عجیب و درگیری‌های وی با ایران نخواهد بود؛ او در مورد بازنشستگی خود با انتشار متنی گفت: دوران من در تیم‌ملی به پایان رسیده است. من مدتی پیش این تصمیم را گرفتم. شاید فرصتی داشته باشم که در لهستان با تیم‌ملی و هواداران از تیم‌ملی کشورم خداحافظی کنم.

کوبیاک از تیم‌ملی لهستان خداحافظی کرد/کاپیتانی که با ایران پدرکشتگی داشت!+عکس

کد خبر 564144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.