تنها راه توسعه اقتصادی و استقلال کشور عمل به شعار سال است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۱۴۰۱، گفت: کلیدواژه‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم و مسئولان می‌دهند، تنها راه آبادانی و توسعه کشور است.

مهدی نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی کشور جامه عمل پوشاندن به شعار سال و برنامه‌ ‌ریزی در این زمینه است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همه ساله کلیدواژه‌هایی را در قالب شعار سال به مردم و مسئولان رهنمود می‌شوند که عمل به آن زمینه عبور از تنگناهای معیشتی و اقتصادی را فراهم می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان اضافه کرد: چالش‌های انقلابی، محوریت مهم کشاورزی و دامداری، ایجاد امید در دل مردم با توجه به اینکه دشمنان در پی ناامید کردن ملت ایران هستند، توسعه اقتصادی و تلاش و همدلی مردم و دولت همه در شعار سال نهفته است.

وی تاکید کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب به وحدت و هم‌افزایی تنها عامل نابودی ناامیدی در کشور است و عمل به آن کشور را به شکوفایی می‌رساند.

نادعلی گفت: سال‌ها است که مقام معظم رهبری با نامگذاری سال به کلی واژه‌های اساسی رشد و توسعه اشاره مستقیم دارد و با برنامه‌ریزی این شعار باید عملی شود و تنها در حد شعار باقی نماند.

وی تصریح کرد: لازم است کارگروهی تشکیل شود تا اصولی‌تر در این خصوص برنامه‌ریزی شود و این شعار را به عمل برسانیم، همچنین بحث نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز یکی از مباحث مهم کشور است که می‌تواند در رشد اقتصادی کشور نقش بسزایی ایفا کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان دانشگاه‌ها را محرک حرکت‌های انقلابی و علمی دانست و افزود: دانشگاه‌ها در شناسایی نخبگان نقش کلیدی و پررنگی دارند که می‌توانند با معرفی نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان را تأسیس و آنها را تقویت و ساماندهی کنند و جوانانی که تفکر خوبی در این زمینه دارند را پشتیبانی کنند. در راستای شعار تولید دانش‌بنیان باید شرکت‌های دانش‌بنیان را شناسایی کنیم و برای توسعه آنها راهکارهایی را ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها زمینه‌ای ایجاد کنند تا دانشجویان نخبه شناسایی شوند و ایده‌های آنها مورد حمایت قرار گیرد.

نادعلی برپایی جشنواره‌ای مختلف در قالب ایده‌پردازی را یکی از راه‌های شناسایی دانش‌آموختگان نخبه دانست و گفت: نقش شورای اسلامی شهر در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که برای رفع چالش‌ها از جوانان نخبه کمک بگیریم و در اداره کردن شهر از ایده‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

وی گفت: اگر دغدغه مقام معظم رهبری در مورد شعاری که مطرح شده محقق شود قطعاً در رشد علمی و اقتصادی کشور تأثیر بسزایی خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: در ساختن شهری الکترونیک می‌توان از ایده‌های دانش‌بنیان‌ها استفاده کرد و رشد و توسعه را برای شهر به ارمغان آورد و در جهت اشتغال‌آفرینی دانش‌آموختگان گام برداشت.

کد خبر 564120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.