خطر کلاهبرداری اسکیمری در اثر خرید از دستفروش‌ها

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان این که برخی دستفروش‌ها با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان خود اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی مشتریان می‌کنند، گفت: این افراد در فرصتی مناسب حساب مشتریان را خالی می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استفاده رو به افزایش از کارتخوان‌های سیار و استقبال هموطنان از این دستگاه‌ها باعث شده است تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، در یکی از روش‌های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه‌های کارتخوان سیار، افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام " اسکیمر" اقدام به کپی‌برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که پیدا کردن و ردیابی فروشندگان سیار به علت ثابت نبودن مکان کسب و کار مشکل خواهد بود، افزود: مزایای این دستگاه‌ها باعث شده است فروشندگان دوره‌گرد و دستفروشان برای انجام تبادلات بانکی به استفاده از آن سوق پیدا کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اضافه کرد: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می‌کند تا خریدی داشته باشد و وجه آن را از طریق کارتخوان سیار پرداخت کند که این امر باعث شده است تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

وی در خصوص اهمیت نگهداری رمزهای کارت‌های بانکی تاکید کرد و گفت: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین‌کننده امنیت کارت بانکی وی باشد؛ چرا که حتی در صورت نصب "اسکیمر" بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرهنگ مرتضوی در توصیه به شهروندان گفت: تغییر رمز به صورت ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمان است.

کد خبر 564116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.