۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
برگزاری مسابقه نمای برتر در اراک

معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک خبر از برگزاری مسابقه نمای برتر در اراک داد و گفت: این مسابقه در سه گروه مسکونی آپارتمانی، مسکونی ویلایی و عمومی برگزار می‌شود.

وحید ایرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت نماهای ساختمان‌های سطح شهر اراک در هویت بخشی به جداره‌های شهری و تأثیر بسزای آن‌ها در ساماندهی سیما و منظر شهری و با هدف شناسایی نماهای مطلوب و ایجاد الگو برای نماهای شهری، ارتقای دانش عمومی طراحان و سازندگان در زمینه طراحی نما و افزایش تعاملات شهروندان و مدیریت شهری در راستای بازآفرینی هویتی فضاهای شهری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اقدام به برگزاری مسابقه نمای برتر جهت انتخاب نماهای برتر اجرا شده در شهر اراک خواهد کرد.

وی افزود: شناساندن ارزش‌های معماری بومی و توجه به فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی و پیشگیری از رایج شدن الگوهای معماری غیربومی که به بی‌هویتی جداره‌های شهری دامن می‌زند و نیز دستیابی به معیارهای طراحی نماهای شهری با رویکرد تقویت حس زیبایی‌شناختی جمعی، از دیگر اهداف برگزاری مسابقه نمای برتر در اراک است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار اراک تصریح کرد: مسابقه نمای برتر در اراک در سه گروه مسکونی آپارتمانی، مسکونی ویلایی و عمومی برگزار می‌شود و از منتخبین هر یک از گروه‌های سه‌گانه در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 564107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.