اصفهان اصلی‌ترین مخاطب شعار سال است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان یکی از اصلی‌ترین مخاطبان شعار امسال است؛ از این‌رو اندیشمندان، ‌متخصصان‌ و فعالان این استان در عرصه تولید در سال ۱۴۰۱ رسالت مهمی برعهده دارند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» اظهار کرد: آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی رهبری نظام اسلامی حرکت رو به رشد علمی ایران را به عنوان محور عزم و اراده ملی اعلام کردند تا با بهره‌گیری از رویکردهای دانش‌بنیان و تولید مبتنی بر خرد و دانش، بیشترین حد بهره‌وری، اشتغال و تولید را در کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: رویکرد نظام اسلامی و رهبری نشان داد که در قرن پانزدهم میلادی ایرانیان علم، دانش و تولید را در جهت بهبود وضعیت ایران و جهان سرلوحه خود قرار دادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که در آن سوی مرزهای ایران در کشورهای غربی همچون قرن‌های گذشته اقدامات قرون وسطایی در حال رخ دادن است.

وی اضافه کرد: اروپا در حال جنگ است و آمریکایی‌ها نشان دادند که خرد خود را برای جنگ و خون‌ریزی به کار می‌گیرند و در سطح بین‌المللی قلدری را تجربه می‌کنند.

مقتدایی با بیان این‌که نظام اسلامی رویکرد جدیدی برای بشریت به ارمغان آورده است و آینده تحت تأثیر نگرش انقلاب اسلامی تغییر خواهد کرد، گفت: کشورهای جهان باید بار دیگر از جنگ و خون‌ریزی و کشتار دوری کنند و به مرحله رشد برسند، این امر ضروری و اجتناب ناپذیر است و اکنون ایرانیان طلایه‌داران آن هستند.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته اقدامات مهمی انجام گرفته است، اگر مسیر پیش روی ایران توسط اندیشمندان، فرهیختگان و دانشمندان ایرانی و همه افرادی که دستی بر تولید دارند به خوبی طی شود می‌توان گام‌هایی توأم با جهش برای رفع موانع و مشکلات در زمینه تولید برداریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این فرمان عمومی که اکنون مورد توجه ایرانیان است و در سال ۱۴۰۱ عملیاتی خواهد شد حرکتی رو به جلو برای خلق ثروت مبتنی بر دانش است.

وی یادآور شد: با توجه به پیشرفت‌های عظیمی که در طول سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم و با دارا بودن مراکز مهم علم، دانش و پژوهش که در کشور وجود دارد و با عنایت به زیرساخت‌های مهم کشوری و در سایه مدیریت صحیح باید اقداماتی انجام دهیم تا عقب ماندگی‌های تاریخی ملت ایران که در نتیجه اقدامات نظام سلطه بوده است با شتاب بیشتری جبران شود.

مقتدایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نشان دادند که ایران ۱۴۰۱ ایرانی مبتنی بر دانش و بهره‌گیری از خرد و رویکردهای انسانی برای بهره‌گیری از علم است. از این‌رو مجلس یازدهم با تمام توان زیرساخت‌ها و اقدامات قانونی و نظارتی در این زمینه را سرلوحه خود قرار خواهد داد.

وی گفت: مجلس یازدهم حرف رهبر معظم انقلاب جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را جدی گرفته و رده‌های آن در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است، همچنین همه کمیسیون‌های مجلس برای حمایت از این شرکت‌ها پای کار آمدند.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، طی سال جاری همه اقداماتی که می‌تواند به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید و اشتغال کشور منجر شود در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی اضافه کرد: اصفهان یکی از اصلی‌ترین مخاطبان شعار امسال است، زیرا در اصفهان هم دانشگاه‌های مادر و عمده و هم متخصصان و شهرک‌های مهم علمی و تحقیقاتی و شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ و کوچک وجود دارند؛ در این صورت می‌توانیم هم تولید دانش‌بنیان را ارتقا ببخشیم و هم به تولید کلی کشور و استان کمک کنیم و اشتغال در اصفهان را به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر کنیم. از این‌رو اندیشمندان، متخصصان و فعالان اصفهان در عرصه تولید در سال ۱۴۰۱ رسالت مهمی برعهده دارند.

کد خبر 564102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.