رفع تدریجی محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا

دولت ایتالیا در تلاش برای بازگشت کامل به حالت عادی، نقشه راهی برای رفع محدودیت‌های کووید ۱۹ در هفته‌های آینده ارائه کرده است. علیرغم افزایش جدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در چند هفته گذشته، دولت برنامه ریزی کرده است که این برنامه زودتر از موعد برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از ۹۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال ایتالیا حداقل یک دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند و دولت معتقد است که مصونیت جمعی تا حدی به دست آمده است. به گفته نخست وزیر ایتالیا، ماریو دراگی، سیستم گذرنامه سبز (گرین‌پاس) و واکسیناسیون، موفقیت چشمگیری بوده است به طوری که باعث جلوگیری از مرگ ۸۰ هزار نفر در کشور شده است.

رفع تدریجی محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا

گذرنامه سبز (گرین‌پاس) تا ۳۰ آوریل برای صرف غذا در رستوران‌ها، ورود به مراکز سلامت، اتاق‌های بازی، سینماها، تئاترها و کنسرت‌های سرپوشیده اجباری خواهد بود. همچنین، همراه داشتن این گذرنامه برای شرکت در همایش‌های داخلی، رویدادهای ورزشی و مهمانی‌های فضای بسته نظیر مراسم مذهبی، از جمله غسل تعمید و عروسی، الزامی است.

مسافران حمل‌ونقل عمومی نیز از اول آوریل دیگر ملزم به داشتن گذرنامه سبز نخواهند بود. با این حال، تا ۳۰ آوریل برای حمل و نقل راه‌های دور، این الزام باقی خواهد ماند.

از اول آوریل دیگر برای ورود به دفاتر پست، بانک‌ها یا دفاتر عمومی نیازی به گرین‌پاس نخواهد بود. برای گردشگران نیز دیگر نیازی به گذرنامه سبز در هتل‌ها نخواهد بود.

این فرمان همچنین شامل لغو قوانین قرنطینه «تماس» در مدارس خواهد بود و آموزش از راه دور فقط برای دانش آموزان مبتلا به کووید -۱۹ اعمال می‌شود.

با این حال، مردم ایتالیا باید تا ۳۰ آوریل به پوشیدن ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده از جمله مدارس و وسایل نقلیه عمومی ادامه دهند. استفاده از ماسک FFP2 تا این تاریخ در حمل‌ونقل عمومی و همچنین در سینماها و تئاترها اجباری خواهد بود.

رفع تدریجی محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا

کد خبر 564094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.