علائم سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان چیست؟

کودکان مبتلا به سندرم التهابی چند سیستمی علائمی مانند تب، اسهال، استفراغ، کهیر پوستی و قرمزی چشم را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با شیوع سویه امیکرون و همه‌گیری آن در جامعه، تصور بر این بود که این سویه جدید نیز مانند سویه‌های پیشین کودکان را مبتلا نخواهد کرد، در صورتی که این گروه از افراد نیز درگیر بیماری شوند، علائم خفیف آن را تجربه می‌کنند. افزایش تعداد کودکانی که به این ویروس مبتلا شدند و به دلیل وضعیت وخیم بیماری در بیمارستان بستری شدند، این فرضیه که کودکان نوع خفیف بیماری را تجربه می‌کنند را نقض کرد.

با وجود اینکه کودکان مبتلا به کرونا معمولاً علائم خفیف‌تری نسبت به بزرگسالان تجربه می‌کنند، اما ممکن است حتی کودکانی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند نیز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را تجربه کنند. یکی از عوارض شدید کرونا در میان کودکان، سندروم التهابی چند سیستمی است که ممکن است اعضای مختلف بدن کودکان مانند قلب، دستگاه گوارش، دستگاه تنفس و پوست را دچار اختلال کند.

در بیشتر موارد، کودکان مبتلا به سندروم التهابی چند سیستمی تب را تجربه می‌کنند. ممکن است علاوه بر آن، دچار اسهال، استفراغ، دل‌درد، ضایعات پوستی و قرمزی چشم‌ها را نیز تجربه کنند. مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند به درمان مناسب این علائم کمک کند. دیگر علائمی که ممکن است کودکان پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ آن را تجربه کنند، شامل خستگی شدید، اختلال خواب، کمبود تمرکز و سرفه‌های طولانی می‌شود.

کد خبر 564072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.