عمارت سرهنگ بادرود امشب خاموش می‌شود

مسئول انجمن حافظان محیط زیست آخشیجان بادرود گفت: ساعت خاموش زمین در آخرین شنبه ماه مارس میلادی (امشب) همزمان با ۱۹۰ کشور جهان در عمارت سرهنگ بادرود واقع در کوچه باغ و تعداد زیادی از منازل دوست‌داران محیط زیست اجرا می‌شود.

عبدالعظیم شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای ششمین سال پیاپی، ساعت خاموش زمین در آخرین شنبه ماه مارس میلادی (امشب) همزمان با ۱۹۰ کشور جهان در عمارت سرهنگ بادرود واقع در کوچه باغ و تعداد زیادی از منازل دوست‌داران محیط زیست از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه الی ۲۱ و ۳۰ دقیقه اجرا می‌شود.

وی افزود: در این فاصله زمانی لامپ‌های منازل و اماکن به مدت یک ساعت یا کامل خاموش شده و یا به حداقل نور تنزل پیدا می‌کند.

مسئول انجمن حافظان محیط زیست آخشیجان بادرود با بیان اینکه این برنامه به صورت نمادین در سرای موزه رهگشای بادرود در ساعت مقرر اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین چراغ‌های منازل‌شان و همه وسایل الکترونیکی را خاموش می‌کنند تا به زمین دست دوستی بدهند.

به گزارش ایمنا، آئین "ساعت زمین" ۱۴۰۱ شنبه، ششم فروردین مصادف با ۲۶ مارچ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه الی ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

کد خبر 564066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.