خاموشی نورپردازی‌های شهر به احترام زمین

رییس اداره زیباسازی شهرداری گرگان گفت: حرکت جهانی ساعت زمین اقدامی نمادین برای جلب توجه همگان برای احترام گذاشتن به زمین و استفاده صحیح از انرژی است و در همین راستا امشب نورپردازی‌های شهر گرگان به احترام زمین خاموش می‌شود.

مهرداد مجتهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را به یاد می‌آورند و به زمین، فرصت نفس کشیدن دوباره می‌دهند.

وی با بیان اینکه اغلب نمادهای شهری و ساختمان‌های مهم در کشورهای مختلف به این جنبش محیط‌زیستی ملحق شده‌اند، افزود: حرکت جهانی ساعت زمین اقدامی نمادین برای جلب توجه همگان به منظور احترام گذاشتن به زمین و توجه به اهمیت استفاده صحیح از انرژی برق و پیشگیری از گرمایش زمین است.

رئیس اداره زیباسازی شهرداری گرگان به اهمیت توجه به جلب مشارکت مردم، افزایش آگاهی عمومی نسبت به گرمایش جهانی و لزوم تشویق شهروندان به کاهش مصرف انرژی اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با توجه غیر فعال بودن المان میدان بسیج، شهرداری گرگان به احترام زمین و با خاموش کردن نورپردازی‌های مناسبتی سطح شهر و ساختمان‌های اداری در این رویداد زیست محیطی شرکت می‌کند.

کد خبر 564057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.