۳۱ درصد تخلفات جاده‌ها به دلیل استفاده نکردن از کمربند ایمنی است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به آمار ۳۱ درصدی تخلف استفاده نکردن از کمربند ایمنی در جاده‌های استان اصفهان، گفت: هم راننده و هم سرنشینان خودرو باید به طور کامل از کمربند ایمنی استفاده کنند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی بررسی تخلفات رانندگی در جاده‌های استان اصفهان، ۳۱ درصد تخلف استفاده نکردن از کمربند ایمنی ثبت شده که نشان از توجه نداشتن رانندگان و به خصوص سرنشینان خودرو به اهمیت استفاده از این وسیله دارد.

وی با بیان اینکه کمربند ایمنی در حفظ جان و سلامتی رانندگان تأثیر بالایی دارد، افزود: متأسفانه رانندگان به علت نداشتن اطلاعات کافی، از بستن کمربند ایمنی حین رانندگی خودداری می‌کنند و درصد صدمه دیدن خود و سرنشینان خودرو را هنگام بروز تصادف، به شدت افزایش می‌دهند.

لزوم استفاده همه سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: بعضاً مشاهده می‌شود در یک خودروی سرنشین‌دار تنها راننده خودرو از کمربند ایمنی استفاده کرده است و سایر سرنشینان به هیچ عنوان از کمربند ایمنی استفاده نکرده‌اند، در صورتی که هم راننده و هم سرنشینان باید به طور کامل از کمربند ایمنی استفاده کنند.

زارع با بیان این‌که نبستن کمربند ایمنی منجر می‌شود سرنشینان در تصادفات یا واژگونی‌ها از خودرو به بیرون پرتاب شوند، خاطرنشان کرد: پلیس برای حفظ جان و سلامتی رانندگان و سرنشینان مجبور به اعمال قانون و جریمه‌های سخت‌گیرانه است و به رانندگان توصیه می‌شود قبل از جریمه شدن توسط مأموران پلیس راه، خود قانون را رعایت و سرنشینان خودرو را به استفاده از کمربند ایمنی ملزم کنند.

کد خبر 564018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.