شور رویدادهای نوروزی در شهر

کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان در روز ششم فروردین ماه نیز اجرای برنامه‌های متعددی را در نقاط مختلف شهر در دستور کار خود قرار داده است که بسیاری از آنها اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش ایمنا، برنامه «۹۰ دقیقه» با محوریت سرگرمی و تفریح از ساعت ۱۵ در باغ غدیر واقع در خیابان علامه امینی شرقی آغاز شده است. بازی‌های بومی محلی، فعالیت‌های جنبشی حرکتی، بازی‌های الکترونیکی، ابربازی‌ها، ایستگاه تفریحی کودکانه، بازی‌های بادی و نقاشی کودک از بخش‌های مختلف این برنامه است.

«۳۷ درجه» برنامه دیگری است که با هدف پایش سلامت هر روز از ساعت ۹ صبح در پارک ناژوان برگزار می‌شود. برپایی غرفه‌های سلامت نظیر تب‌سنجی، اکسیژن‌سنجی، پایش فشارخون، پایش قند خون، قدسنجی، تست تعادل، تست انعطاف، تست عضلانی و اسکلتی همراه با برنامه‌های جنبی نظیر پرفورمنس و موسیقی از بخش‌های مختلف برنامه ۳۷ درجه است که صبح امروز نیز میزبان گردشگران نوروزی و شهروندان اصفهانی بود.

شهروندان و گردشگران همچنین امروز ششم فروردین می‌توانند از ساعت ۱۶ مهمان برنامه «۲۳ هزار جان» در گلستان شهدا باشند که در هر یک از روزهای نوروز به معرفی یکی از شهدای شاخص اصفهان می‌پردازد. فضاسازی بر سر قبور مطهر شهدا، اجرای برنامه‌های هنری مثل سرود و روایت، ارسال پیام به شهید و روایتگری از بخش‌های این برنامه است.

امروز برنامه «۱۰۰۰ سال نوری» در تخت فولاد نیز از ساعت ۱۰ صبح میزبان گردشگران بود تا آنها را با ظرفیت‌های معنوی این آرامستان تاریخی آشنا کند.

در گوشه دیگری از تخت فولاد و در تکیه میرفندرسکی نیز برنامه «چالش در مدار کهکشان» اجرا می‌شود که شرکت‌کنندگان با پاسخ دادن به سوالاتی که درباره جزئیات موجود در این تکیه تاریخی است، با ارزش و اهمیت این مکان فرهنگی مذهبی و تاریخی آشنا می‌شوند.

«چهارپایه‌خوانی قصه‌های ناز» نیز عنوان برنامه دیگری است که امروز از ساعت ۱۷ در تکیه بابا رکن‌الدین تخت فولاد اجرا می‌شود.

برنامه «موزه‌گرد» با محوریت گشت و گذار در موزه‌های شاخص اصفهان امروز به حمام شاهزاده‌ها واقع در خیابان مسجد حکیم، کوچه شاهزاده‌ها، نبش بازارچه نو شرقی می‌رود و بازدیدکنندگان را در جریان شنیدنی‌ها و دیدنی‌های فراوانی درباره این موزه قرار می‌دهد.

برنامه دیگری که امروز _ششم فروردین_ برگزار می‌شود «۱۰ قرن» با محوریت بازسازی اصفهان قدیم با رویکرد نوروز است که از ساعت ۱۶ در میدان امام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر میزبان گردشگران خواهد بود.

در سوی دیگر شهر برنامه «۱۴۰۰ گز» از ساعت ۱۶ در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود تا با محوریت اجرای ورزش‌های باستانی، حال و هوای ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان رقم بزند.

آن سوی شهر در پارک کوهستانی صفه نیز برنامه «۷ هزار پا» با عنوان ارکستر گنبدهای فیروزه‌ای از ساعت ۱۵ میزبان گردشگران بوده که اکنون در حال برگزاری است.

کد خبر 564017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.