سامانه ثبت وقایع و حوادث در قم راه‌اندازی می‌شود

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر سامانه یکپارچه توزیع وقایع وجود ندارد، گفت: با همکاری پلیس، اورژانس و شهرداری راه‌اندازی این سامانه برای شناسایی نوع و محل‌های وقوع حوادث انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید برزو با تاکید به فعالیت شبانه‌روزی مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم، اظهار کرد: در ایام نوروز یکی از مهم‌ترین پایش‌ها به وسیله سامانه‌های این مرکز، میدان شهدای ۷۲ تن بوده است تا گره‌های تردد به علت حضور مسافران، توسط دوربین‌های مختلف نظارت و در جهت رفع مشکلات اقدام شود.

وی با بیان اینکه پایش تصویری شهر توسط حدود ۱۴۰ دوربین نظارتی صورت می‌گیرد، ادامه داد: در میدان شهدای ۷۲ تن به‌صورت کامل با پلیس راهور هماهنگ بوده و تخلفات رصد، شناسایی و به وسیله پلیس اعمال قانون می‌شود که این ثبت تخلفات از حدود یک ماه پیش آغازشده است.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم، تصریح کرد: یکی از مشکلات عدم ارتباط سامانه‌های شهرداری با پلیس راهور بوده که در این زمینه شهرداری قم پیشگام در کشور بوده و سرور توسط شهرداری تهیه و تنها ارتباط به وسیله اینترانت بین پلیس قم و تهران بود که امید است در اوایل سال جاری این موضوع مرتفع شود.

وی با اشاره به وجود سامانه‌های ثبت آنلاین تخلفات، گفت: در بلوار آیت‌الله بروجردی به وسیله شش درگاه در مسیرهای رفت‌وبرگشت و در بلوار غدیر نیز این سامانه وجود داشته و به‌صورت آنلاین ثبت تخلف سرعت اعمال می‌شود.

برزو با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه ثبت وقایع برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز و دریافت آمارهای متمرکز حوادث است، اظهار کرد: در حال حاضر سامانه یکپارچه توزیع وقایع وجود ندارد، با همکاری پلیس، اورژانس و شهرداری راه‌اندازی این سامانه برای شناسایی نوع حوادث و محل‌های وقوع حادثه‌ها است تا مشکلات رفع شود.

وی‌بابیان اینکه سامانه مدیریت یکپارچه اتوبوس‌رانی نیز در حال پایش و نظارت است، ادامه داد: این برنامه به‌منظور نحوه فعالیت ناوگان بوده است و سامانه‌های تردد شمار در نقاط مختلف شهر وجود داشته است که می‌تواند آمارهای تردد در ساعات مختلف و روزانه را به مرکز ارائه کند.

کد خبر 564008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.