مرکز تخصصی ماده ۱۶ میزبان زنان معتاد تهران می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تبدیل مرکز شفق به مرکز تخصصی ویژه زنان معتاد، گفت: کمپ شفق در حال تبدیل شدن به مرکز تخصصی بانوان است و این مرکز میزبان زنان معتاد جهت ترک و بازگشت به اجتماع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد امین توکلی زاده در خصوص تبدیل مرکز شفق به مرکز تخصصی ماده ۱۶ ویژه زنان معتاد در تهران، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراکز ماده ۱۶ شهر تهران نیاز به تجهیزات داشت تا بتواند با ظرفیت کامل‌تری خدمات‌رسانی کند، شهرداری تهران پذیرفت تا در تأمین تجهیزات مورد نیاز این مراکز کمک کند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم‌گیری شهرداری تهران این مراکز تحت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز تحت حمایت قرار گرفتند، ادامه داد: زیرساخت‌های مورد نیاز این مراکز شامل تأمین آب و یا آشپزخانه بود و با حمایت‌های شهرداری تلاش می‌شود تا مراکز بتوانند با تمام ظرفیت و توان، کار خود را جلو ببرند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: تمام اقدامات با همکاری سازمان‌هایی است که در قرارگاه اجتماعی حضور دارند تا مرکز نگهداری کارگران فصلی و مجموعه بهاران که در اختیار شهرداری تهران بود با همکاری مرکز «طراوت» به مرکز ویژه ترک اعتیاد بانوان تبدیل شود.

وی با تاکید به اینکه فرایند اجرای این طرح مشخص شده است تا مجموعه «طراوت» سپاه بتواند در این مجموعه‌ها مرکز ماده ۱۶ راه‌اندازی کند، گفت: قرار است این مرکز میزبان زنان معتاد جهت ترک و بازگشت به اجتماع باشد، کمپ شفق که پیش از این ماده ۱۶ بود، نیز در حال تبدیل شدن به مرکز تخصصی بانوان است.

جمع‌آوری پنج هزار معتاد متجاهر در تهران

توکلی زاده در خصوص ظرفیت مراکز نگهداری و ترک اعتیاد زنان معتاد در تهران، خاطرنشان کرد: ظرفیت تهران و زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه بانوان اندک بود، با ایجاد این دو مرکز، زیرساخت‌های بسیار مناسب و انجام کار تخصصی در فرایند اجتماعی سازی، ترک و سم زدایی و مراحل شش گانه‌ای که در این فرایند در نظر گرفته شده است، امکان بازگشت زنان درگیر اعتیاد به جامعه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه خاوران نیز در حال تبدیل شدن به مرکز ماده ۱۶ است، اظهار کرد: این مرکز به افراد دارای سن کم و یا سن بالا که امکان انتقال آنها به سایر مراکز ماده ۱۶ وجود ندارد، خدمت‌رسانی می‌کند، قبل از این مرکزی برای نگهداری از این قشر در تهران وجود نداشت، مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو مرکز تخصصی برای افرادی که سن پایین و یا سن بالایی دارند و منع پذیرش در مراکز ماده ۱۶ داشتند، در تهران ایجاد می‌شود.

معاون شهردار تهران با تاکید به اینکه مراحل برای گرفتن مجوزهای قانونی این دو مرکز طی شده است، گفت: ساخت‌وساز در آنجا مطابق با الگوی مورد تأیید سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی ادامه داد: درحال حاضر قریب به پنج هزار معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز ماده ۱۶ منتقل شدند تا مراحل ترک و سم‌زدایی و بازگشت به جامعه را انجام دهند.

کد خبر 564005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.