آیا کریستیانو رونالدو تا به حال یک تورنمنت بزرگ را از دست داده است؟

مهاجم منچستریونایتد ۱۹ سال و از یک دوران حرفه‌ای بین‌المللی لذت برده است، اما آیا همیشه در بزرگترین تورنمنت‌ها حضور داشته است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمتر از یک سال دیگر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آغاز خواهد شد. اکثر تیم‌ها صعودشان قطعی شده و برخی دیگر در پلی‌آف، شانس خود را امتحان می‌کنند.

یکی از تیم‌هایی که هنوز درگیر رقابت است، پرتغال با ستاره‌هایی مانند کریس رونالدو است. این تیم در عین ناباوری، پس از صربستان دوم شد تا راهی پلی‌آف شود.
پسران سانتوس در تیم قهرمان اروپا، در مرحله اول پلی‌آف ترکیه را در شکست داد و حالا برای تکمیل رفتن به قطر، باید از سد بازیکنان با انگیزه مقدونیه شمالی بگذرد که در شبی عجیب؛ ایتالیای جذاب مانچو را حذف کرد.

اما آیا کریستیانو رونالدو تا به حال یک تورنمنت بزرگ را از دست داده است؟ در ادامه خلاصه‌ای از عملکرد ستاره پرتغالی در جام جهانی و قهرمانی اروپا ارائه خواهیم داد:

رونالدو اولین بازی ملی خود را برای پرتغال در اوت ۲۰۰۳، در سن ۱۸ سالگی انجام داد و به عنوان جانشین لوئیس فیگو در جدال با قزاقستان به میدان آمد تا شروع ۱۹ سال افتخار آفرینی در سطح فوتبال ملی خود را استارت بزند. بسیاری از تاثیرگذارترین عملکردهای رونالدو برای تورنمنت‌های بزرگ سیو شده است، اما آیا او در دو دهه گذشته همیشه در جام جهانی و یورو حضور داشته است؟ آیا کریستیانو رونالدو تا به حال یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی را از دست داده است؟

او برنده ۵ توپ طلا است که اکنون ۱۸۴ بازی برای کشورش به نام خود دارد که بیش از هر بازیکن اروپایی دیگری در تاریخ است و همچنین با ۱۱۵ گل بهترین گلزن تاریخ فوتبال بین‌المللی مردان است. باید بدانید که کریستیانو رونالدو هرگز یک تورنمنت بزرگ بین‌المللی را برای پرتغال از دست نداده است. طلسم شکن منچستریونایتد در چهار جام جهانی و پنج دوره جام ملت‌های اروپا حضور داشته است و تنها قهرمانی او در یورو ۲۰۱۶ فرانسه با سلسائوی اروپا بوده است.

آیا کریستیانو رونالدو تا به حال یک تورنمنت بزرگ را از دست داده است؟


رکورد کریستیانو رونالدو در جام جهانی چقدر است؟

رونالدو در جام جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ بازی کرد و در مجموع هفت گل به ثمر رساند. این بازیکن ۳۷ ساله پرتغالی، در حال حاضر با دو رکورد ملی اوزه بیو فاصله دارد. رونالدو امیدوار است در صورت راهیابی تیم فعلی فرناندو سانتوس به قطر ۲۰۲۲ از اوزبیو (اسطوره پرتغال) پیشی بگیرد.

رکورد حضور کریستیانو رونالدو در قهرمانی اروپا چقدر است؟

رونالدو در مسابقات قهرمانی اروپا در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ بازی کرده و در حال حاضر تنها بازیکنی است که پنج بار در این مسابقات حضور داشته است. این مهاجم کهنه‌کار همچنین دارای رکورد بیشترین بازی (۲۵) و بیشترین گل (۱۴) در تاریخ مسابقات قهرمانی اروپا است.

پرتغال در یورو ۲۰۲۰ تنها تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، اما رونالدو موفق شد اولین کفش طلای خود را در این تورنمنت به دست آورد و این افتخار را با پاتریک شیک از جمهوری چک که پنج گل به ثمر رساند، شریک شد.

کد خبر 563995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.