سقوط درختان شهر از پیامدهای خشکسالی است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که خشکسالی متعدد سال‌های اخیر خسارت شدیدی به فضای سبز به ویژه درختان وارد کرده است، گفت: خشکسالی باعث ضعف عمومی درختان شده است و به همین جهت با حداقل وزش باد، دچار آسیب و شکستگی می‌شود.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیش آگاهی اداره کل هواشناسی استان و مدیریت بحران اصفهان در مورد طوفان و وزش شدید باد، تمام عوامل فضای سبز شهرداری اصفهان شامل باغبانان زحمتکش، مهندسان فضای سبز و شرکت‌های تخصصی نگهداری فضای سبز شهری ضمن آماده‌باش کامل نسبت به رفع موارد خطرآفرین اقدام کردند و اقدامات به نحوی انجام شده است که خسارت وارد شده به فضای سبز به حداقل رسید.

وی افزود: با توجه به طوفان شدید روز گذشته پنجم فروردین ۱۴۰۱ و اقدامات به موقع تیم مدیریت بحران فضای سبز تعداد ۳۹ اصله درخت و دستک سقوط کرده، به موقع جمع‌آوری و مسیرهای مسدود شده بازگشایی شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: خشکسالی متعدد سال‌های اخیر خسارت شدیدی به فضای سبز به ویژه درختان و ضعف عمومی درختان شهر شده است که با حداقل وزش باد دچار آسیب و شکستگی می‌شوند.

وی با بیان این که طوفان روزهای گذشته تلفات جانی و انسانی به همراه نداشت و صرفاً به چند دستگاه خودرو آسیب وارد شد، گفت: از شهروندان و میهمانان نوروزی درخواست می‌کنیم در هنگام وزش باد از اطراق کردن در زیر درختان کهنسال خودداری کنند و موارد شکستگی درختان را از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان اطلاع دهند.

کد خبر 563986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.