دولت باید بستر لازم در بخش تولید را فراهم کند

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: دولت باید با کاهش بروکراسی اداری، اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره، صدور پروانه اشتغال، بستر لازم در بخش تولید را برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم کند.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی از تأکیدات مقام معظم رهبری بر کارگزاران نظام اسلامی بوده است و بر اساس فرمایش ایشان تولید باید بر مبنای اشتغال‌زایی باشد.

وی افزود: اقدامات خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است و دولت باید روی شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری در استان‌ها متمرکز شود و برای رونق تولید از ظرفیت علمی آنها بهره ببرد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با تاکید بر این که تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین سه ضلع یک مثلث هستند و اگر تولید با استفاده از دانش علمی رونق یابد، قطعاً باعث اشتغال‌زایی می‌شود، گفت: در شرایط تحریم، تولید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، کشور را از وابستگی به بیگانگان نجات می‌دهد و باعث جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی می‌شود.

وی با بیان این‌که نگاه جامعه باید نسبت به کار و مباحث اقتصادی تغییر کند و فرد تحصیل‌کرده صرفاً نباید روی استخدام کار دولتی متمرکز شود، بلکه باید با استفاده از دانش و تخصص خود به رونق تولید و اشتغال‌زایی در کشور کمک کند، افزود: دولت نیز باید با کاهش بروکراسی اداری، اعطای تسهیلات وام بانکی کم‌بهره و صدور پروانه اشتغال بستر لازم را در بخش تولید برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم کند.

کد خبر 563930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.