افزایش ورود مسافران نوروزی به شهر بندرعباس

شهردار بندرعباس گفت: در شرایط کرونایی سال‌های گذشته با کاهش سفرهای نوروزی و مسافر مواجه بودیم، اما امسال افزایش چشمگیری در ورود مسافران و میهمانان نوروزی داشته‌ایم.

مهدی نوبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میزان ورود مسافران نوروزی در بهار ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل و در زمان شرایط حساس کرونایی، افزایش چند برابری داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه مسافر نوروزی به بندرعباس افزایش پیدا کرده است، افزود: از اول فروردین ماه ۱۴۰۱ تا امروز، ورود مسافران و میهمانان نوروزی چهار برابر شده است و خدمات‌دهی به همین نسبت در بوستان‌ها و پارک‌ها محل اسکان افزایش پیدا کرده است.

شهردار بندرعباس با بیان این‌که در حال حاضر نوار ساحلی از بیشترین حجم ترافیک و اسکان برخوردار است، خاطرنشان کرد: ۱۱ بوستان و پارک در مناطق چهارگانه برای اسکان هموطنان در نظر گرفته شده است که آمار رسمی اسکان در این مکان‌ها از تاریخ اول فروردین‌ماه سال‌جاری تا چهارم فروردین‌ماه، چهار برابر شده است.

نوبانی تصریح کرد: آمار نصب چادر در بوستان‌ها و پارک‌ها محل اسکان در روز اول عید ۳۵۳۴ باب، روز دوم ۷۹۲۱ باب، روز سوم ۱۱ هزار و ۷۵۵ باب و روز چهارم ۱۲ هزار و ۴۶ باب بوده است که این روند در روزهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی جدی قبل از عید برای استقبال از هموطنان انجام شده است و همه همکاران به صورت شبانه‌روزی در محل‌های اسکان میهمانان مشغول به خدمت هستند.

شهردار بندرعباس گفت: آمار رسمی نصب چادر تنها از مکان‌های معین شده برای نصب چادر استخراج شده است، در حالی که حدود دو هزار چادر در اطراف مساجد، معابر و مکان‌های دیگر نصب شده که این امر خدمات‌دهی به مسافران را سخت‌تر کرده است.

نوبانی افزود: همکاری و همراهی دستگاه‌های دولتی در ایام نوروز نشان از همدلی همه دستگاه‌ها برای میزبانی شایسته از هموطنان در بندرعباس دارد و ستاد استقبال از بهار در این مدت به خوبی وظایف خود را انجام داده است و تا پایان تعطیلات در خدمت مسافران و گردشگران خواهیم بود.‌

کد خبر 563923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.