حل چالش اراضی باغبادران با استناد به قانون بودجه ۱۴۰۱

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت مجوز داده شده تا برای اراضی که اطلاق تصرفی در خصوص آنها مطرح است تصمیم‌گیری کند. موضوع سند دار کردن منازل شهروندان باغبادران که اطلاق تصرفی در خصوص آنها مطرح است در این قانون قابل حل خواهد بود.

ارسلان مالکی در حاشیه بازدید از شهر ساحلی باغبادران در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بخشی از اراضی محله ملک آباد توسط شورای ۹ نفره‌ای که در گذشته در این روستا فعال بوده‌اند بدون اذن قانونی واگذار شده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حل مشکلات پیش روی شهروندان باغبادران که درگیر اخذ اسناد منازل مسکونی خود هستند بازدیدی از اراضی این شهر ساحلی انجام گرفت و مقرر شد با برگزاری جلسه‌ای در تهران و بررسی جزئیات مالکیتی این اراضی در خصوص سند دار شدن زمین‌هایی که به شهروندان واگذار شده تصمیمات لازم اتخاذ شود تا بخشی از مشکلات شهروندان و شهرداری مرتفع شود.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت مجوز داده شده تا برای اراضی که اطلاق تصرفی در خصوص آنها مطرح است تصمیم‌گیری کند. باید توجه داشت تاکنون چنین ضابطه‌ای وجود نداشته است. موضوع سند دار کردن منازل شهروندان باغبادران که اطلاق تصرفی در خصوص آنها مطرح است در این قانون قابل حل خواهد بود. البته باید منتظر ابلاغ دستورالعمل‌های لازم از سوی دولت باشیم.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر باغبادران، گفت: باغبادران شهری با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر است، از این رو زمین اجرای طرح مسکن ملی در این شهر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. محلی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر باغبادران پیش بینی شده است که باید به محدوده شهر الحاق شود. این مسئله در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های استانی در حال بررسی است.

مالکی اضافه کرد: به دلیل اینکه شهر باغبادران زیر ۵۰ هزار نفر است تصمیم‌گیری در خصوص الحاق اراضی مورد بحث به محدوده شهر به استان تفویض شده و چنانچه شورای برنامه‌ریزی استان در این خصوص نظر مثبت داشته باشد زمین مورد نظر به بنیاد مسکن واگذار خواهد شد تا ساخت مسکن ملی در این شهر آغاز شود.

کد خبر 563888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.