از "ساخت ایران ۳" تا ادامه "جیران" در نوروز ۱۴۰۱

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ مجموعه‌های جدید تلویزیونی با مضامین مختلف ازطریق پلتفرم‌های مختلف در دسترش علاقه‌مندان قرار گرفته است که پخش آن‌ها همچنان در روزهای آغازین سال جدید نیز ادامه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های تماشای فیلم و سریال در ایران به‌شمار می‌روند که آرشیوی از بهترین فیلم‌های ایران و جهان شامل فیلم سینمایی، سریال‌، مستند و فیلم تئاترها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. سرویس فیلیمو در بهمن ۱۳۹۳ با نام آپارات فیلیمو آغاز به کار کرد، اما پس از مدت کوتاهی به فیلیمو تغییر نام داد، همچنین وب‌سایت نماوا نیز در آغاز با نام مووی‌لند که جزئی از سرزمین شاتل (شاتل‌لند) بود فعالیت خود را آغاز کرد و سپس به نماوا تغییر نام داد.

در این گزارش به برخی از سریال‌های ایرانی اشاره می‌شود که پخش آن‌ها در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با نوروز ۱۴۰۱ نیز همچنان ادامه دارند.

ساخت ایران ۳؛ جدیدترین محصول فیلیمو به مناسبت عید نوروز

سری سوم سریال ساخت ایران به قلم امیر عربی در سبک کمدی به مناسبت عید نوروز به نمایش درآمد.

ساخت ایران سه، عنوان فصل سوم مجموعه طنز نمایش خانگی ساخت ایران است که این بار به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌حسینی در ۲۰ قسمت هم‌زمان با شروع ایام نوروز به‌صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود.

در خلاصه داستان سریال ساخت ایران سه آمده است که: غلام (امین حیایی) در جنوب ایران غواص است. یک روز بهین که بدهی سنگینی بالا آورده است، از او کمک می‌خواهد. غلام که به بهین علاقه دارد تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. اما حل مشکل بهین برای غلام دردسرهای زیادی را به دنبال دارد.

از جمله بازیگران این مجموعه نمایشی می‌توان به امین حیایی، مجید صالحی، آناهیتا درگاهی، نادر سلیمانی، بهرنگ علوی، الهام کردا، حسین امیدی، هومن برق‌نورد، مینا وحید، عزت‌الله مهرآوران، سعید امیرسلیمانی، عایشه‌گل جوشکون، غلامرضا نیک‌خواه، امیر دژاکام، کیانوش گرامی، نوشین تبریزی، ماهان کشفی و عزالدین توفق اشاره کرد.

ایرج طهماسب با مهمونی در نوروز ۱۴۰۱

مجموعه تلویزیونی ایرانی مهمونی تازه‌ترین اثر ایرج طهماسب پس از چهار سال دوری از سینما و تلویزیون است که به مناسبت عید نوروز ۱۴۰۱ پخش می‌شود.

برنامه مهمونی یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر عروسکی و گفت‌وگو محور به نویسندگی، کارگردانی و مجری‌گری ایرج طهماسب و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی است که در نوروز ۱۴۰۱ از رسانه اینترنتی نماوا پخش می‌شود.

از بازیگران این مجموعه می‌توان به علی زرمهری، سهیل رهبرزارع، سارا صبری و احمد فیاض اشاره کرد. همچنین صداپیشگان برنامه مهمونی را هوتن شکیبا، کاظم سیاحی، بهادر مالکی، سهیل مستجابیان، الی امامی، امیر ادیب و نازنین شعبانی تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان مجموعه نمایشی مهمونی آمده است: آقای طهماسب به تازگی به خانه جدید نقل مکان کرده و در همسایگی منزل جدیدش یک سالن عروسی قرار دارد. شخصیت‌های عروسکی جدیدی که اکثر آن‌ها کارکنان این سالن عروسی هستند به زندگی او اضافه شده و اتفاق‌های متفاوت و جذابی را رقم می‌زنند.

این سریال در دو هفته عید نوروز ۱۴۰۱ سه‌شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها به تاریخ‌های دوم، چهارم، نهم و یازدهم فروردین‌ماه منتشر می‌شود و از هفته سوم فروردین تنها در روزهای پنجشنبه به‌صورت اختصاصی از پلتفرم نماوا پخش خواهد شد.

فصل پنجم جوکر؛ هم‌زمان با نوروز ۱۴۰۱

جوکر یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر واقع‌نما و کمدی طنز است که توسط احسان علیخانی و سیدحامد میرفتاحی کارگردانی شده است.

سازنده برنامه جوکر احسان علیخانی است که به قلم نویسنده ایمان قیاسی، علی رضازاده، عماد کریمیان، مهرداد نعیمی، مریم آقایی و فاطمه خوش‌خلق با تهیه‌کنندگی امیرحسین بزرگ‌زادگان و محسن نجفی سولاری به همراه اجرای سیامک انصاری تهیه شده است. همچنین روایت برنامه نیز بر عهده ناصر طهماسب و ژاله صامتی بوده است.

نحوه برگزاری این رئالیتی‌شو به این‌گونه است که تعدادی از چهره‌های مشهور هنری، ورزشی، اجتماعی در یک اتاق دربسته برای خنداندن یکدیگر رقابت می‌کنند، اما چالش اصلی اینجا است که خودشان نباید بخندند. سریال جوکر با الگوبرداری از نمونه‌های موفق مستند از نوع رئالیتی‌شو با ایده و اجرای هیتوشی ماتسوموتو، کمدین ژاپنی، ساخته شده است.

این مجموعه از ششم آذرماه سال ۱۴۰۰ در سرویس استریمینگ فیلیمو به نمایش درآمد که با استقبال بالایی از سوی بینندگان مواجه شد که تا پایان سال ۱۴۰۰ تنها چهار فصل از این مجموعه نمایشی منتشر شد. همچنین با شروع ایام نوروز از فصل پنجم جوکر رونمایی شد و هم‌زمان با شروع سال جدید اولین قسمت از فصل پنجم پخش شد.

مهمانان این فصل را مهران غفوریان، امیرحسین صدیق، محمدرضا علیمردانی، سیروس میمنت، علی اوجی، مجید واشقانی، علیرضا مسعودی و حامد آهنگی تشکیل می‌دهند.

این رئالیتی‌شو جذاب هر هفته دوشنبه‌ها به‌صورت اختصاصی از پلتفرم فیلمیو پخش می‌شود.

جیران؛ یک عاشقانه تاریخی

مجموعه نمایشی جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است که به‌تازگی از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود.

سریال جیران به قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی در سبک عاشقانه - تاریخی به نگارش درآمده است. این مجموعه به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با جیران می‌پردازد.

خلاصه مجموعه جیران، داستان عاشقانه و تاریخی است که شش سال از زندگی ناصرالدین‌شاه، چهارمین پادشاه قاجار را به تصویر می‌کشد. این ماجرا که در دوران پس از مرگ امیرکبیر و صدراعظم شدن میرزا آقاخان نوری شروع می‌شود؛ داستان آشنایی و عشق شاه با دختر روستایی به نام خدیجه خانم تجریشی است که به سبب چشمان درشتش، شاه نام «جیران» بر او نهاد را نشان می‌دهد.

گروه بازیگران این مجموعه را بهرام رادان در نقش ناصرالدین‌شاه، پریناز ایزدیار در نقش جیران، امیرحسین فتحی در نقش سیاوش نامزد جیران، مهدی پاکدل در نقش سلمان ملازم شاه، مریلا زارعی در نقش مهد علیا مادر شاه، ستاره پسیانی در نقش نقره ملازم مهدعلیا، غزل شاکری در نقش ملک‌زاده خواهر شاه و همسر امیرکبیر، رعنا آزادی‌ور در نقش تاج‌الدوله همسر شاه، امیر جعفری در نقش میرزا آقاخان نوری، سمیرا حسن‌پور در نقش گلین خانم، مرتضی اسماعیل کاشی در نقش خواجه حرم، مهدی کوشکی، فاطمه مسعودی‌فر در نقش سارای گرجی، الهام نامی در نقش شکوه السلطنه، نهال دشتی در نقش ستاره خانم، کتانه افشاری‌نژاد بهناز نازی، رؤیا تیموریان، هومن برق‌نورد در نقش شازده بصیر، غلامرضا نیک‌خواه در نقش خواجه حرم، سیاوش چراغی‌پور در نقش خواجه حرم، محمد شیری در نقش خواجه حرم،، حمیدرضا نعیمی در نقش پدر جیران، سینا رازانی در نقش برادر جیران، بهنام شرفی در نقش فرزند میرزا آقاخان نوری، انوش معظمی، پاشا جمالی، رضا جهانی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژده‌ی، عباس توفیقی، فرشید صمدی‌پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی آشمند، پرویز بزرگی و رضا داوودوندی تشکیل می‌دهند.

همچنین فردین خلعتبری آهنگسازی موسیقی سریال را بر عهده داشته و همایون شجریان آن را اجرا کرده است.

مراحل فیلم‌برداری جیران اواخر مردادماه ۱۴۰۰ در خوانسار و گلپایگان به پایان رسید و این سریال هفته جمعه‌ها به‌صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود.

کد خبر 563869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.