مخالفت سازمان جهانی بهداشت با محدودیت‌های کرونا در کشورهای اروپایی

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از لغو زودهنگام محدودیت‌های کرونا در کشورهای اروپایی انتقاد کرد.

به گزارش‌های سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ۱۸ کشور از ۵۳ کشور حوزه تحت نظارت این سازمان در اروپا، در حال افزایش است. چندین کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، و بریتانیا به صورت ناگهانی و شدید، مقررات و محدودیت‌های کرونایی را لغو کرده‌اند و با افزایش شدید موارد ابتلا به کووید -۱۹ ناشی از شیوع زیرسویه BA.۲ روبه‌رو شده‌اند.

مدیر سازمان جهانی بهداشت در اروپا اخیراً از لغو محدودیت‌های کرونا در کشورهای اروپایی انتقاد کرده است. وی اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در کشورهایی مانند بریتانیا، ایرلند، آلمان، فرانسه، بریتانیا، یونان و قبرس به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. تعداد مبتلایان به کرونا پس از اوج‌گیری در ماه ژانویه، کاهش یافته بود، اکنون دوباره از ماه مارس افزایش یافته است.

مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است که تصمیم کشورهای اروپایی در زمینه لغو زودهنگام محدودیت‌های کرونایی و قدرت انتقال‌پذیری بالای زیرسویه BA.۲، دلیل افزایش قابل توجه تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ است. زیرسویه BA.۲، سی درصد مسری‌تر از سویه قبلی است و نگرانی‌هایی را در مورد افزایش احتمالی آمار بستری و مرگ‌ومیر به همراه داشته است.

کد خبر 563864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.