۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۱
حاشیه‌ها، زیر ذره‌بین شورا

شورای اسلامی شهر گلپایگان چند طرح و پروژه اساسی مد نظر قرار داده است که مهم‌ترین آن‌ اجرای پروژه فاضلاب شهر و آزدسازی‌های مورد نیاز در راستای رفع معضل ترافیکی شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توسعه عدالت‌محور، جذب سرمایه‌گذار و شفافیت شعار شورای اسلامی شهر گلپایگان است و با برگزاری جلسات در مساجد اعضای شورای اسلامی شهر پای صحبت شهروندان می‌نشینند تا مشکلات و معضلات شهر و شهروندان را رفع کنند و رضایت خاطر آنها را فراهم کنند، همچنین تعامل بین شورای اسلامی شهر و شهرداری سبب می‌شود تا مدیریت شهری در راستای اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌های مختلف گام‌های مؤثری بردارد.

در این میان شورای اسلامی شهر گلپایگان چندین طرح و برنامه اساسی را مد نظر داده است که مهم‌ترین آن اجرایی شدن طرح آزادسازی‌های لازم در رفع معضلات ترافیکی، اجرای پروژه فاضلاب شهری به ویژه رفع این معضل در مسکن مهر است و به دنبال تحقق این مهم برنامه‌ریزی انجام شده است. در خصوص برنامه‌ها و اقدامات شورای اسلامی شهر گلپایگان با سیدمحمدحسن علوی، رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت‌وگویی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

شورای اسلامی شهر برای رفع معضلات شهری و چالش‌ها و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان چه اقدامی انجام داده است؟

شورای اسلامی شهر گلپایگان پیگیری و رفع مشکلات شهروندان و طرح بازدید از محلات شهر را در دستور کار دارد و در هفت ماه فعالیت شورای ششم بازدید از ۱۲ محله انجام شده است و در حد توان نسبت به رفع مشکلات و معضلات اقدامات لازم انجام شده است تا رضایت خاطر شهروندان فراهم شود و بدانند که دغدغه شورای اسلامی شهر ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان و رفع معضلات شهری است.

بودجه ۱۴۰۰ شهرداری گلپایگان چقدر تحقق یافته است؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گلپایگان بر مبنای رقم ۱۱۲ میلیارد تومان بسته شد و به صورت صددرصد محقق شده است، همچنین پروژه پارکینگ طبقاتی بازار شهر گلپایگان که یکی از دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری بود با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسید.

میزان پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر گلپایگان چقدر بوده است؟

پارک‌های محلی شهر با نام خبرنگار در خیابان شهید رجایی و نبوت در خیابان حجت‌الاسلام با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

بهسازی فضای سبز شهری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال، لوله‌کشی و لوله‌گذاری در بخش فضای سبز شهری به طول ۱۶ کیلومتر، احداث خط کندرو و خط سلامت ضلع شرقی بلوار آیت‌الله محمدی، نرده‌کشی و ایمن‌سازی کانال آب خیابان شهید هاشمی، اجرای آسفالت در بخش لکه‌گیری خیابان‌های اصلی و کوچه‌های شهر و روکش آسفالت بلوار آیت‌الله محمودی از جمله پروژه‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ است و در تلاش هستیم تا به اهداف و چشم‌انداز شورای اسلامی شهر برسیم.

برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ چه اقداماتی انجام شد؟

زیباسازی، نورپردازی، رنگ‌آمیزی جدول میادین و بلوارهای سطح شهر به طول بیش از ۶۰ کیلومتر، رنگ‌آمیزی دیوارهای شهر، خریداری و نصب المان‌های ویژه نوروز از جمله اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ بود که با تلاش بی‌وقفه مدیریت شهری انجام شد.

معضل اساسی شهر گلپایگان چیست و آیا راهکاری برای رفع آن اندیشیده شده است؟

نبود فاضلاب شهری بزرگترین معضل شهر گلپایگان است که برای اجرای آن نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود، البته در محله مسکن مهر مشکل فاضلاب شهری حاد است که با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

با احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر تمام آبیاری فضای سبز از پساب تصفیه‌خانه انجام می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف آب را شاهد خواهیم بود.

چه اقداماتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر انجام شده است؟

نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدای والامقام، نامگذاری بوستان‌های بزرگ و محلی شهر، ساخت و نصب یادمان معلم شهید والامقام محمدحسن احمدی، نقاشی تمثال حاج قاسم سلیمانی، توزیع دو سری پوستر و منشور فرهنگ و حقوق آپارتمان‌نشینی در محله‌های پرجمعیت شهر از جمله مسکن مهر با همت واحد فرهنگی و اجتماعی شهرداری انجام شده است.

چه تدبیری در راستای رفع معضل ترافیک شهر گلپایگان در نظر دارید؟

پروژه پارکینگ طبقاتی بازار شهر گلپایگان با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسید و در سال جاری تقدیم شهروندان می‌شود.

۸۰ درصد آزادسازی پارکینگ کوچه مسجد حاجی انجام شده و در سال جاری باقیمانده آزادسازی انجام خواهد شد و بلافاصله برای ساخت آن از طریق مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود. آزادسازی کامل خیابان آیت‌الله مطهری در ورودی شهر گلپایگان نیز امسال انجام می‌شود. همچنین از ابتدای کار شورای دوره ششم اولویت اصلی نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه‌یافته و حاشیه شهر بوده است و در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر 563857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.