هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است

استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران با بعثت پیغمبر اسلام شروع شده و با غدیر و بیعت با امیرالمومنین تداوم یافته و با قیام کربلا و سیدالشهدا شوری دیگر پیدا کرده و هدف آن حکومت جهانی امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی اژه‌ای در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید، اظهار کرد: امیدواریم سال جدید برای همه با برکت باشد و خیر، سعادت و سلامت، رفاه و خوشی برای همه مقدر شود و در قرن جدید ظهور امام زمان واقع و چشمان ما به جمال مولا روشن شود.

وی افزود: سال ۵۷ پس از انقلاب پرشکوه ملت ایران، همه اقشار در رفراندوم جمهوری اسلامی مشارکت کردند و این وسعت شرکت مردم در نوع خود در جهان بی‌نظیر بوده است.

استاد حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت این وسعت از مشارکت مردم در جهان بی نظیر است، انقلاب ما به طور تمام عیار مردمی بود و با حضور همه مردم در صحنه شکل گرفت در حالی که در انقلاب‌های دنیا اهداف دنیوی نظیر آزادی، نان و مسکن یا استقلال مطرح بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه انقلاب ما انقلابی جامع برای تحقق عدالت و رسیدگی به مستضعفان و محرومان بود، خاطرنشان کرد: نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان آزادی و استقلال جز شعارها بود. انقلاب اسلامی ایران مردمی بود نه اینکه اقلیتی به نام یک حزب بر جامعه حاکم شود، بلکه مردم تصمیم‌گیرنده صحنه زندگی خود بودند.

وی تاکید کرد: اسلام، قرآن و مکتب اهل‌بیت از اهداف بزرگ انقلاب بود؛ لذا در شعارها گفته می‌شود نهضت ما حسینی است و رهبر ما مرجعی بزرگ و پیشوایی عالی قدر بود و در میان مراجع تقلید که در عصر خود کم نظیر بوده‌اند، درخشندگی خاصی داشت.

امام راحل نایب امام زمان در رأس نهضت و انقلاب

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام راحل یک مرجع تقلید و نایب امام زمان در رأس نهضت و انقلاب بود، اضافه کرد: شعار مردم پس از پیروزی انقلاب که هنوز هم بر زبان مردم بوده شعار «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما» است؛ یعنی انقلاب ما با بعثت پیغمبر اسلام شروع شده و با غدیر و بیعت با امیر المومنین تداوم یافته و با قیام کربلا و سید الشهدا شوری دیگر پیدا کرده و هدف آن حکومت جهانی امام زمان است. مردم به آنچه به دست آورده‌ اند قانع نیستند و منتظر هستند این انقلاب به دست صاحب اصلی خود، امام زمان برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: امام راحل از اول امور مردم را به خودشان واگذار کرد، هرچند که هرچه امام تصمیم می‌گرفتند کسی با ایشان مخالفت نمی‌کرد؛ لذا اصل جمهوریت و اسلامی بودن با آرای مردم، قانون اساسی جمهوری اسلامی که نمایندگان مردم بنویسند و مردم در رفراندوم بیعت کنند و بپذیرند و پس از آن انتخاب رهبر از سمت مجلس خبرگان رهبری، انتخاب رئیس جمهور و انتخاب نمایندگان مجلس و شوراها برای انتخاب اداره شهرها، همگی به وسیله مردم و با اصل اسلامیت بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: پاسدار شایسته‌ای برای انقلاب الهی و آسمانی باشیم که امام راحل و شهدا زحمت کشیدند و آن را به ثمر رساندند و در پیشگاه امام زمان (عج) روسفید باشیم و انقلاب را از دستبرد دشمن و نااهلان حفظ کنیم.

ماه رمضان ماهی همراه با برکت، رحمت و مغفرت

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: ماه خدا همراه با برکت، رحمت و مغفرت است؛ برکت در منطق دین و قرآن نعمتی جاوید و ماندنی است که وصل به خدا شود و هر مال، قدرت، شهرت و علمی که ما را از خدا دور کند برکتی در آن نیست. خدا در خصوص ماه رمضان می‌فرماید، افضل ماه‌ها است که روزهای آن بهترین روزها، شب‌های آن بهترین شب‌ها و ساعات آن بهترین ساعت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای خاطرنشان کرد: امروزه برخی افراد صاحب منصب معمولاً هم رتبه‌های خود را دعوت می‌گیرند، اما خدا بندگان خود را وعده گرفته است و امید است لایق باشیم و این دعوت را لبیک بگوییم. ما همیشه مهمان خدا هستیم، اما این ضیافت اختصاصی است که بالاترین مهمان امام زمان (عج) است و عنایاتی دارد که این عالم ظرفیت آن را ندارد که ما آن را درک کنیم؛ لذا باید به مهمانی خدا رویم و توشه‌ای برای عالم بعد فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: اموراتی که با اختیار انجام دهیم عبادت است و امور غیر اختیاری مانند نفس کشیدن عبادت نیست، اما پیغمبر می‌فرمایند «نفس کشیدن شما هم تسبیح خدا است، خواب شما عبادت است و اعمال شما مورد قبول است. برخی ۷۰ سال بندگی می‌کنند که خدا یک کار آنها را قبول کند و حال خداوند می‌فرمایند «در ماه رمضان همه اعمال شما را قبول داریم و دعای شما مستجاب است و لذا در این ماه خدا را بخوانید و نیت‌های خود را صادق کنید و با خدا، پیغمبر و قرآن و امام زمان و نفس خود صادق باشید. عبد خدا شوید تا خدا نیز شما را موفق بدارد که در این ماه موفق شوید بر روزه و تلاوت قرآن».

رحمت و غفران خدا را بر خود حرام نکنیم

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قرآن امانت پیغمبر است و بدبخت کسی خواهد بود که رحمت و غفران خدا را بر خود حرام کند. در این ماه هنگام گرسنگی به یاد گرسنگی قیامت و هنگام تشنگی به یاد تشنگی قیامت بیفتید و لذا صدقه دهید به فقرا. در این خطبه پیغمبر پنج بار همه را دعوت می‌کند و می‌فرماید: «در این ماه درهای بهشت باز است که از خدا بخواهید بسته نشود و درهای دوزخ بسته است که از خدا بخواهید باز نشود. شیاطین در قل و زنجیر هستند و از خدا بخواهید وضع شما حفظ شود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: هنگامی که امیرالمومنین سوال کردند بهترین اموال در این ماه چیست، پیغمبر فرمودند گناه نکردن است و سپس شروع به گریه کردند. پیغمبر در پاسخ به سوال امیرالمومنین که پرسیدند چرا گریه می‌کنید، پیغمبر فرمودند: «یا علی می‌بینم محاسن تو در این ماه به خون سرت رنگین می شود». پیغمبر در خطبه آخر جمعه ماه شعبان روضه شهادت علی را خواندن و گریستند و فرمودند به دست شقی‌ترین افراد شما شهید می‌شوید.

وی ادامه داد: هنگامی که مولا سوال کرد آیا وقت شهادت من دینم حفظ شده است، پیغمبر فرمود یا علی بدان کسی که تو را بکشد مرا کشته و هر که با دشمنی کند با من دشمنی کرده، هر که به تو دشنام دهد مرا دشنام داده زیرا تو نفس من هستی، روح تو از روح من است و طینت تو از طینت من است و مرا و تو را خدا از یک نور آفریده، مرا برای نبوت انتخاب کرد و تو را برای امامت و هر که منکر امامت شما شود منکر نوبت من شده است. یا علی تو وسیعی، پدر حسن و حسین و شوهر فاطمه زهرا هستی و جانشین منی در حیات و ممات من، امر تو امر من و نهی تو نهی من است.»

این استاد حوزه علمیه گفت: ماه شعبان مقدمه ماه رمضان است، به یاری خدا با استغفار و پاک شدن درون، معرفت به خدا و پیغمبر و ائمه و عمل صالح برای ماه رمضان که آغاز سال عارفان و سالکان است آماده شویم.

کد خبر 563830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.