افزایش ترافیک شهر با آغاز پیک دوم سفر و بازگشایی آب زاینده رود

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: از روز گذشته تاکنون محدوده مرکزی شهر نسبت به اوایل تعطیلات خلوت تر شده است، اما پیش بینی می‌شود از فردا و با آغاز پیک دوم سفرهای نوروزی و با بازگشایی آب در زاینده رود، ترافیک در کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد.

سرهنگ علی مولوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با آغاز سال جدید و ورود مسافران نوروزی حجم ترافیک بسیار بالایی در سطح شهر ایجاد شد و حتی گاهی تا بیش از ۶۵ درصد ترافیک افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ترافیک خیابان‌های منتهی به مراکز تاریخی، تفریحی و تفرجگاه‌ها افزود: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام قوا در محل‌های پر تردد حضور دارند و نسبت به روان سازی ترافیک اقدام می‌کنند همچنین پارکینگ‌هایی که با همکاری شهرداری برای پذیرش مسافران نوروزی پیش بینی شده بود، در اختیار گردشگران قرار گرفت.

آغاز پیک دوم ترافیک نوروزی

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان امکاناتی که در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته را مناسب دانست و گفت: از روز گذشته تاکنون محدوده مرکزی شهر نسبت به اوایل تعطیلات خلوت تر شده است، اما پیش بینی می‌شود از فردا و با آغاز پیک دوم سفرهای نوروزی و با بازگشایی آب در زاینده رود، ترافیک در کلانشهر اصفهان افزایش می‌یابد.

وی به شهروندان اصفهانی توصیه کرد که حتماً از وسیله نقلیه عمومی برای سفر به مرکز شهر استفاده کنند حتی مسافران نوروزی نیز بهتر است از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس برای سفرهای درون شهری استفاده کنند و کمتر با خودرو وارد محدوده مرکزی شهر شوند، خیابان‌ها جوابگوی این حجم از خودرو نیست.

مولوی ضمن اظهار امیدواری درخصوص رعایت اصول ترافیکی از سوی شهروندان گفت: همچنین به شهروندان و مسافران توصیه می‌شود خودروهایشان را به صورت دوبله در خیابان پارک نکنند، در مکان‌هایی که باعث سد معبر می‌شود یا کنار پیاده رو وسیله نقلیه پارک نکنند چراکه چهره شهر را نازیبا می‌کند و باعث ایجاد گره ترافیکی در معابر می‌شود.

وی ترافیک امروز تا ساعاتی از بعدازظهر را روان توصیف کرد و گفت: امروز ترافیک روان بود و گره ترافیکی نداریم البته در خیابان‌های منتهی به محدوده مرکزی ترافیک همچنان ادامه دارد، اما نسبت به روز گذشته کمی افت کرده است.

برنامه ریزی برای گردش در شهر

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان درباره جان باختگان تصادفات درون شهری در این مدت نیز گفت: در کلانشهر اصفهان یک مورد تصادف منجر به فوت رخ داد که مربوط به یکی از شهرهای اقماری شهرستان اصفهان بود.

سرهنگ مولوی از مسافران نوروزی درخواست کرد: خودروهای خود را در مبادی ورودی شهر و پارکینگ‌های که در نظر گرفته شده پارک کنند و در سطح شهر حتماً نسبت به تابلوهای مسیریاب توجه ویژه داشته باشند تا سرگردان نشوند چراکه همین موضوع باعث بالا رفتن حجم ترافیک و ایجاد گره ترافیکی در شهر می‌شود.

وی همچنین برنامه ریزی برای گردش در شهر پیش از ورود به خیابان‌ها را ضروری دانست و گفت: قبل از ورود به شهر برای عبور از مکان‌های مورد نظر خود برنامه ریزی و آنها را مرور کنند که حرکاتی مانند تغییر مسیر ناگهانی باعث حادثه و ترافیک نشود.

سرهنگ مولوی با تاکید بر ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، ادامه داد: برخی از مسافران از نرم افزارهایی که مسیر یابی است در هنگام رانندگی استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است و باید مراقب باشند، سرنشینان خودرو نیز به گونه‌ای رفتار کنند که حواس راننده پرت نشود همچنین استفاده از کمربند ایمنی نقش مؤثری در کاهش حوادث منجر به فوت در تصادفات می‌شود.

کد خبر 563824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.