کمبود فضا برای اسکان زائران در مشهد نداریم

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه کمبود فضا برای اسکان زائران نداریم، گفت: زائران برای استفاده از مراکز اسکان اضطراری با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اکنون مساجد، حسینیه‌ها در کنار سالن‌های ورزشی و سوله‌های بحران شهرداری مشهد برای اسکان در اختیار زائران نوروزی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت کمیته اسکان با اداره کل میراث فرهنگی است، افزود: بنا بر دستور استاندار خراسان رضوی، با توجه به ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که در شهرداری مشهد وجود داشت از دوم فروردین‌ماه مسئولیت هماهنگی اسکان زائران به شهرداری سپرده شد.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تصریح کرد: در سوله‌های بحران ظرفیت پذیرایی از ۲۰ هزار نفر را داریم و در کنار آن، ظرفیت کمپ غدیر نیز وجود دارد.

نجفی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت از شب دوم فرودین‌ماه و با استفاده از تمامی ظرفیت نیروی انسانی و تشکیل اکیپ‌های سیار برای دعوت زائران جهت اسکان، در اماکن اضطراری تقریباً هیچ زائری را در خیابان نداشته‌ایم و در صورت مشاهده چنین مسأله‌ای افراد با تماس به اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری راهنمایی و هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تشکیل مرکز فرماندهی اسکان در ۱۳۷ که داده‌های همه مراکز اسکان را در اختیار دارد، زائران به اماکن اسکان راهنمایی می‌شوند.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: از مجموع ۲۰ هزار نفر ظرفیت مراکز اسکان شهرداری در فاز اول، برای ۷۵۰۰ نفر فضا آماده شده است، اما در شب پیک تنها ۵۵۰۰ نفر از این ظرفیت استفاده کردند.

نجفی با تاکید بر اینکه از نظر مکان مشکلی برای اسکان زائران نداریم، اظهار کرد: همکاران ما در شهرداری به‌صورت ۲۴ ساعته برای راهنمایی زائران به مراکز اسکان فعال هستند، حتی شب گذشته برای اطمینان از مناسب بودن شرایط اسکان به همراه شهردار مشهد تا بامداد از مراکز اسکان و روند پذیرش بازدید داشته‌ایم که خوشبختانه مشکلی وجود نداشت.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده با قاطعیت اعلام می‌کنم در خصوص اسکان زائر مشکلی نداریم، بنابراین زائران در صورت نیاز به اسکان در این مراکز می‌توانند با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند.

کد خبر 563794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.