افزایش خروجی سد زاینده‌رود برای کشاورزان از بامداد امشب

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان با بیان اینکه خروجی سد زاینده‌رود از بامداد روز ششم فروردین‌ماه با هدف آبرسانی به زمین‌های شرق اصفهان افزایش می‌یابد، گفت: شب گذشته هم با هدف تأمین حقابه محیط زیستی رودخانه و همچنین خشک نماندن رودخانه، خروجی سد زاینده رود افزایش یافت.

حسین وحیدا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خروجی سد زاینده‌رود از بامداد روز ششم فروردین‌ماه با هدف آبرسانی به زمین‌های شرق اصفهان افزایش می‌یابد.

وی درخصوص افزایش خروجی سد زاینده‌رود در بامداد امروز، گفت: با توجه به اینکه سرریز رودخانه شور در رودخانه جاری بود و با هدف تأمین حقابه محیط زیستی رودخانه و همچنین خشک نماندن رودخانه، خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: اکنون خروجی سد زاینده‌رود ۳۰ مترمکعب بر ثانیه است، اما برای کشاورزان باید حداقل به ۵۵ متر مکعب بر ثانیه برسد تا با در نظر گرفتن سهم آب شرب و هدر رفت مسیر، ۳۰ متر مکعب بر ثانیه از حجم آب به شرق اصفهان برسد.

وحیدا اضافه کرد: ۳۰ درصد از زمین‌های شرق اصفهان در نوبت پیشین بازگشایی آب زاینده‌رود زیر کشت رفت و اکنون به مدت ۱۰ روز آبیاری می‌شود.

وی تصریح کرد: گندم‌های کشت شده تا ۲۰ خردادماه باید آبیاری شود، بنابراین لازم است در نوبت‌های بعدی هم مجدداً آب برای آبیاری زمین‌ها رها سازی شود.

به گزارش ایمنا، حسن ساسانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان شب گذشته اعلام کرد خروجی آب از سد زاینده رود از بامداد امروز پنجم فروردین ماه به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و به مدت ۱۰ روز برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق اصفهان جاری می‌شود.

همچنین مهران، زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان پیش از این نیز گفته بود که پس از اتمام توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان، طبق توافقی که بین اعضای صنف و جهاد کشاورزی شده و به تأیید شرکت آب منطقه‌ای اصفهان رسیده و استاندار آن را تصویب کرده است، برای باغات غرب اصفهان آب توزیع خواهد شد.

در تاریخ دوازدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۰، به مدت ۱۰ روز دریچه‌های سد زاینده رود برای نوبت اول کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد. کشت کشاورزان شرق اصفهان امسال گندم و گلرنگ است و حدود ۳۰ درصد از اراضی این منطقه زیرکشت رفت.

کد خبر 563774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.