میزبانی سخاوتمندانه اصفهان از گردشگران نوروزی

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان همچون همیشه سخاوتمندانه پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی است.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شامگاه چهارم فروردین‌ماه نیز همچون شب‌های گذشته اسکان مسافران نوروزی در اصفهان با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه اسکان، از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان برای اسکان استفاده شد و ظرفیت این مجموعه‌ها در شب گذشته تکمیل شد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت مدارس آموزش‌وپرورش به ۳۵۰ مدرسه، گفت: استقبال مسافران نوروزی از منازل استیجاری نیز افزایش یافته است، ظرفیت این خانه‌ها با همکاری شهروندان و واحدهای صنفی مشاوره املاک شب گذشته افزایش چشمگیری داشت، البته مشکلی برای اسکان مسافران در این منازل وجود نداشته است و از تمام ظرفیت منازل استیجاری در شب گذشته برای اسکان مسافران استفاده شد.

شفیعی اضافه کرد: با توجه به وزش باد شدید در شب گذشته، تصمیم گرفته شد، درهای تعدادی از ورزشگاه‌های اصفهان به روی مسافران نوروزی باز شود تا بتوانند اقامتی ایمن و مطمئن در محل‌های مسقف با شرایط گرمایشی مناسب داشته باشند.

وی ادامه داد: شب گذشته برگه‌هایی حاوی کدهای QR ورزشگاه‌های مورد نظر جهت اقامت در ستادهای هدایت، ورودی باغ فدک و همچنین بین مسافران در سطح شهر توزیع شد که با استفاده از این کدها گردشگران به وسیله گوشی‌های هوشمند به طور مستقیم به آدرس ورزشگاه‌ها لینک می‌شوند؛ این اقدام با هدف تسریع در پیدا نمودن محل اقامت گردشگران در ورزشگاه‌ها و کاهش ترافیک و عبور و مرور گردشگران در هسته مرکزی انجام شده است.

پیش‌بینی افزایش تعداد مسافران در روزهای آتی

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه طبق اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از امروز به مدت ۱۰ روز، آب در بستر رودخانه زاینده‌رود برای کشاورزان شرق اصفهان جاری می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به این موضوع، شاهد افزایش تعداد و مدت اقامت مسافران نوروزی باشیم، همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران انجام شده است و به رغم اعلام تکمیل ظرفیت اسکان برخی شهرهای اطراف، شهرداری اصفهان همچنان با دارا بودن ظرفیت‌های لازم با بالاترین کیفیت، میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود.

شفیعی اضافه کرد: مسافران و گردشگرانی که اصفهان را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب کرده‌اند در ۲۴ ساعت شبانه روز می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و از ظرفیت‌های باقیمانده مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش، خوابگاه‌های دانشجویی و ورزشگاه‌ها اطلاع یابند.

کد خبر 563771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.