بدون تست کرونا به عربستان سفر کنید

عربستان سعودی همه محدودیت‌های سفر ناشی از کووید ۱۹ را برای مسافران و شهروندان لغو کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر قصد سفر به این کشور را دارید، دیگر نیازی به انجام تست RT-PCR و گواهی واکسیناسیون نیست. همچنین عربستان سعودی قانون پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را در مناطق باز لغو کرده است.

این قانون قبلاً برای همه کسانی که می‌خواستند به خارج از کشور سفر کنند، اعمال می‌شد. آن‌ها باید گواهی دومین تزریق دوز واکسن کرونای خود را در سه ماه گذشته ارائه می‌کردند. البته افراد زیر ۱۶ سال شامل این قانون نمی‌شدند.

موضوع مهم این‌که صرف‌نظر از وضعیت ایمنی بدن این افراد، باید نتیجه آزمایش PCR Covid-19 آنها منفی می‌بود. همچنین نتیجه آزمایش آنتی‌ژن کووید -۱۹ منفی این افراد که ظرف ۴۸ ساعت پس از خروج آن‌ها از کشور صادر شده بود، نیز قابل قبول بود. این دستور برای کودکان زیر هشت سال اعمال نمی‌شد.

بر این اساس افرادی که دو دوز از هر یک از واکسن‌های مجاز کرونا را دریافت کرده بودند، واجد شرایط ورود به عربستان بودند و چنانچه در خارج از کشور نیز آزمایش کووید -۱۹ آنها مثبت می‌شد، هنوز می‌توانستند به این کشور وارد شوند. همچنین تا زمانی که هفت روز از مثبت بودن آزمایش کرونای افراد گذشته بود، آن‌ها اجازه داشتند بدون نتیجه منفی آزمایش PCR وارد عربستان شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی دوز تقویت کننده واکسن کووید -۱۹ را در اختیار گروه‌هایی از افراد که نیاز به واکسن از نظر علمی برای آنها ثابت شده بود، قرار می‌داد. این گروه‌ها شامل افراد بالای ۶۰ سال، کسانی که نارسایی مزمن کلیوی داشتند و یا پیوند عضو انجام داده بودند، می‌شد.

سازمان گردشگری عربستان قبلاً اعلام کرده بود افرادی که کامل واکسینه شده‌اند، می‌توانند وارد این کشور شوند. این سازمان بر لزوم رعایت اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی تاکید داشت و مسافران باید دوزهای مجاز واکسن کرونا را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل می‌کردند.

کد خبر 563709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.