استفاده از حداکثر ظرفیت برای رسیدن گردشگری پایدار

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری اصفهان گفت: رویکرد ما در مجموعه مدیریت شهری اصفهان استفاده از حداکثر ظرفیت برای رسیدن گردشگری اصفهان به نقطه پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر در حاشیه بازدید از مجموعه گردشگری صفه و با اشاره از سرگیری فعالیت‌های شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، اظهار کرد: من فعالیت‌های این شرکت را از ماه‌ها پیش رصد می‌کردم و دیدم که مدیریت مجموعه و تک‌تک کارکنان شرکت برای فعال شدن مجتمع‌های شرکت زحمت می‌کشیدند.

وی با یادآوری بازدیدهای خود از فرآیند آماده‌سازی بخش‌های مختلف این مجموعه، ادامه داد: چندی قبل برای بازدید از مجموعه به اینجا آمدم و دیدم که نیروهای شرکت در شرایطی که باد شدیدی هم می‌وزید در ارتفاعات بر روی برج وزنه تعادل و دکل‌های تله‌کابین مشغول به کار بودند و همچنین شاهد پیگیری فعالیت‌های تله‌سیژ و شهر رویاها بودم؛ همدلی میان نیروها چیزی بود که بیش از سایر نکات به چشم می‌آمد.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به شعار و هویت بصری جدید شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: شعار این شرکت «با هم بهتریم» است و این شعار مایه‌های اصلی همگرایی را در خود دارد و اگر بخواهیم به شعار اصلی شهرداری یعنی «اصفهان، شهر زندگی» برسیم باید همه ظرفیت‌های موجود را برای همگرایی هرچه بیشتر به کار بگیریم.

وی با اشاره به شرایط گذشته مجموعه‌های گردشگری اصفهان، افزود: همه‌گیری بیماری کرونا و سایر دلایل مختلف مقداری خمودگی به وجود آورده بود و حتی زمانی که امیدوارانه به موضوع نگاه می‌کردیم باز هم فکر نمی‌کردیم مجموعه برای نوروز ۱۴۰۱ آماده شود.

رنجبر با بیان اینکه با وجود پلمپ شدن دستگاه‌ها توسط اداره کل استاندارد؛ خوشبختانه مشکلات رفع شد، اظهار کرد: خوشبختانه با همتی که مدیریت و پرسنل مجموعه نشان دادند، حتی کسانی که این تحولات را در مدت زمان چند ماهه غیرممکن می‌دانستند به این باور رسیده بودند که می‌شود شرایط را تغییر داد و زمانی که در لحظات پایانی سال ۱۴۰۰ به من خبر رسید که مجموعه آماده پذیرایی از میهمانان و فعالیت شده است، بسیار خوشحال شدم.

وی پیرامون بخشی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در لحظات پایانی سال ۱۴۰۰ در شهرداری اصفهان، خاطر نشان کرد: در شهرداری نیز در پایان سال ۱۴۰۰ کارهای بزرگی صورت پذیرفت که ازجمله آن می‌توان به خریداری ۱۷۳ دستگاه اتوبوس ظرف مدت دو هفته و همچنین قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی به منظور تکمیل خط دو مترو اصفهان اشاره کرد.

معاون شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم گسترش و توسعه فعالیت‌های مجموعه‌های گردشگری خاطرنشان کرد: با زحمات فراوان به لطف خدا در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ کارهای بزرگی انجام شد و سه مجموعه گردشگری ما وارد خط شدند که به طور قطع در ادامه مسیر کارهای بزرگ‌تری انجام خواهد پذیرفت. باید از ظرفیت‌هایی که به وجود می‌آید نهایت بهره را برد و با گسترش و توسعه فعالیت‌های این مجموعه‌ها به ویژه استفاده از امکانات جدید نظیر متاورس، زمینه توسعه گردشگری را فراهم کنند.

وی ضمن تأکید بر آمادگی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان برای پیشرفت، اظهار کرد: آنچه که امروز در این بازدید دیدم، این بود که این شرکت آماده پرواز است و باید این حرکتی که آغاز شده ادامه پیدا کند چراکه خوشحال کردن مردم رضایت و خوشحالی پروردگار را به همراه دارد.

رنجبر در ارتباط با اهمیت گردشگری پایدار و رویکرد مدیریت شهری نسبت به این موضوع، افزود: اصفهان به ذات خود ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد و همواره مورد توجه مردم دنیا بوده است؛ مدیریت شهری نیز از همین بستر و مردم برآمده‌اند و ظرفیت‌های اصفهان را با تمام وجود خود درک کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان نیز در حال رشد است همچنین اقداماتی هم از سوی مجموعه مدیریت شهری در راستای تسریع این موضوع انجام شده که از جمله آن می‌توان به تصویب هزینه حداقلی برای پروانه ساخت هتل در اصفهان اشاره کرد که که رویکرد ما در مجموعه مدیریت شهری اصفهان استفاده از حداکثر ظرفیت برای رسیدن گردشگری اصفهان به نقطه پایدار است.

کد خبر 563687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.