وضعیت اورژانسی در اورژانس اصفهان/انجام ۴۳ ماموریت فوریت پزشکی در باغ فدک

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه اورژانس از نظر ناوگان و نیرو در وضعیت اورژانسی قرار دارد، گفت: برای کاهش مدت زمان رسیدن اورژانس به موارد ضروری در باغ فدک خودروی اورژانس در نزدیکی این باغ مستقر شده است و شب‌ها در محوطه باغ حضور می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد حیدری امروز _پنجشنبه، چهارم فروردین_ در نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: اورژانس از نظر ناوگان و نیرو در وضعیت اورژانسی قرار دارد.

وی ادامه داد: ناوگان اورژانس فرسوده شده است و در بحران کمبود نیرو قرار داریم از این رو امسال به‌ناچار چهار پایگاه را تعطیل کردیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خاطر نشان کرد: برای کاهش مدت زمان رسیدن اورژانس به موارد ضروری در باغ فدک خودروی اورژانس در نزدیکی این باغ مستقر شده است و شب‌ها در محوطه باغ حضور می‌یابد.

وی ادامه داد: ۴۳ مورد فوریت‌های پزشکی در باغ فدک انجام شده است که از این میزان ۲۹ مورد پس از چک‌کردن علائم حیاتی، به صورت سرپایی درمان شدند و ۱۲ نفر دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شدند که ۱۰ نفر از آنها پس انجام اقدامات اولیه به بیمارستان منتقل شدند.

حیدری افزود: دو مورد دیگر فوریت‌های پزشکی باغ فدک نیز مسمومیت غذایی و شکستگی مچ‌پای یکی از آتش‌نشانان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از مسافران درخواست داریم به هیچ عنوان از شعله روباز برای گرم کردن فضاهای بسته همچون چادرهای مسافرتی استفاده نکنند زیرا مسمومیت با گاز مونواکسید کربن مرگ خاموش است.

کد خبر 563684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.