عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۴ فروردین

در این بسته خبری در مورد آماده سازی سومین خط تاشو سامسونگ، شاکی شدن کاربران از به روزرسانی A52s  سامسونگ، رونمایی پیام دهکردی از امکانات گوشی مدرنش در خندوانه و گسترش اپل کارت به مناطق بیشتر دنیا می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سامسونگ احتمالاً در حال آماده سازی سومین خط تاشو برای امسال است

سامسونگ تاکنون دو خط تولید تاشو در گلکسی زد فولد و زد فلیپ حفظ کرده است. امسال ما انتظار داریم زد فولد چهار و زد فلیپ چهار را داشته باشیم، اما گزارش گلکسی کلاب نشان می دهد که ممکن است سومین تاشو در این سری وجود داشته باشد.

این به این دلیل است که سه اسم رمز برای وسایل تاشو وجود دارد – B4، Q4 و N4. از آنجایی که نام‌های سال گذشته Z Flip3 و Z Fold3 B3 و Q3 بود، احتمالاً می‌توان فرض کرد که اسم رمز N4 متعلق به یک گوشی کاملاً متفاوت تاشو باشد. این فاش همچنین نشان می دهد که سامسونگ آن را به اندازه دو گوشی دیگر تولید نخواهد کرد.

در چند سال گذشته تعداد زیادی پتنت توسط سامسونگ ثبت شده است، از جمله مواردی که نمایشگر قابل چرخش را نشان می دهند و یکی که به اشکال مختلف تا می شود. N4 ممکن است آنقدرها هم افراطی نباشد، اما با توجه به تولید محدود، طراحی نوآورانه بعدی منطقی است.

بهترین گوشی‌های اندروید ۲۰۲۲ را بشناسید

این روزها بدون گوشی موبایل هوشمند، زندگی انگار چیزی کم دارد! قطعاً با وجود این دستگاه‌ها که دیگر فقط برای برقراری ارتباط استفاده نمی‌شوند، انجام بسیاری از کارها از جمله کارهای بانکی، شرکت در کلاس‌های آموزشی و بسیار ساده‌تر شده است.

خرید گوشی هوشمند اندرویدی، با توجه به این‌که توسط کمپانی‌های مختلف، در انواع گوناگون و با آپشن‌ها و امکانات متنوع و در رنج‌های قیمتی گسترده و با توجه به انواع نیازها و بودجه‌ها تولید می‌شود، تا حدی چالش‌برانگیز است.

در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی سال ۲۰۲۲ پرداخته می شود:

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو

قیمت: ۷ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو، یکی از گوشی‌های محبوب بازار است؛ جنس قاب جلو و پشت این گوشی از جنس شیشه و فریم پلاستیکی است. شیائومی این نسخه از گوشی‌های میان رده خود را با دو سیم کارت، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و شش گیگابایت رم تولید و در بازار عرضه کرده است؛ صفحه نمایش این گوشی ۶.۶۷ اینچ بوده و در بخش باتری، از باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر و با قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی برخوردار است.

ضمن اینکه ردمی نوت ۱۰ پرو، از چهار ماژول دوربین در پشت، با دقت اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، هشت، پنج و دو مگاپیکسل بوده و برای عکاسی گزینه بسیار مناسبی است. همچنین دوربین سلفی این گوشی از دقت ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار است.

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا

قیمت: ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

سامسونگ به تازگی از جدیدترین گوشی پرچمدار خود، یعنی گلکسی اس ۲۲ اولترا رونمایی کرده است؛ این گوشی در دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه شده و از نظر فضای ذخیره سازی دارای چهار نسخه است که به ترتیب دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با هشت گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با ۱۲ گیگابایت رم، یک ترابایت داخلی با ۱۲ گیگابایت رم است.

از نظر دوربین نیز، این گوشی غول گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید و دارای چهار ماژول دوربین در پشت است که دقت دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسل و سه دوربین دیگر ۱۲، ۱۰ و ۱۰ مگاپیکسل است. ضمن این‌که دوربین سلفی آن نیز دارای ۴۰ مگاپیکسل دقت است.

باتری این گوشی از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر در ساعت با قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی بوده و از شارژ بی سیم ۱۵ وات نیز پشتیبانی می‌کند.

به روزرسانی A52s سامسونگ، کاربران را شاکی کرد

دارندگان گلکسی A52s سامسونگ پس از به‌روز رسانی One UI 4 با مشکلات عملکردی دستگاه روبرو شده‌اند.

سامسونگ در آگوست گذشته گلکسی A52 را با آخرین نسخه اندروید و One UI عرضه و در ژانویه امسال نیز آن را به آخرین سیستم عامل به روزرسانی کرد. گفته شده این به روزرسانی باعث اختلال در عملکرد گوشی A52 شده است.

همانطور که توسط توسعه دهندگان XDA مشاهده شده، کاربران به انجمن سامسونگ رفته اند تا چندین مشکل مربوط به به‌روز رسانی اندروید ۱۲ در گلکسی A52s 5G همچون تاخیر رابط کاربری، جلوه‌های اسکرول ضعیف، تخلیه غیرعادی باتری، کاهش کیفیت دوربین، داغ شدن بیش از حد دستگاه، و خرابی برنامه را به این شرکت گزارش دهند.

براساس گزارش‌ها، این به‌روزرسانی اندروید ۱۲، بیش از دو ماه است که در اختیار دارندگان گلکسی A52s قرار گرفته، اما سامسونگ هنوز این مشکل را تصدیق نکرده یا راه حلی برای رفع آن منتشر نکرده است. حتی به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه منظم هنوز برای فوریه و مارس ارائه نشده و کاربران را در وصله ژانویه ۲۰۲۲ قرار می‌دهد.

اگر همچنان از اندروید ۱۱ روی گلکسی A52s 5G خود استفاده می‌کنید، بهتر است نرم‌افزار جدید را نصب نکنید تا زمانی که شرکت به روز رسانی جدیدی را منتشر کند. ما مطمئناً در مورد هر گونه به روز رسانی آینده که به کاهش این مشکلات کمک می‌کند، گزارش خواهیم داد.

سامسونگ نسخه یک ترابایتی Galaxy S۲۲ Ultra را معرفی کرد

مشتریانی که Galaxy S 22 Ultra رونمایی شده را در رویداد فروش زنده خریداری کنند، از تخفیف برای خرید Galaxy Watch5 بهره مند می شوند.

سامسونگ یک نوع حافظه یک ترابایتی از پرچمدار گلکسی اس ۲۲ اولترا را معرفی کرده است که می‌توان آن را در یک رویداد فروش در ۲۸ مارس در وب سایت سامسونگ خریداری کرد. Galaxy S22 Ultra 1TB قیمتی معادل ۱۶۰۰ دلار دارد و به طور انحصاری در فروشگاه الکترونیکی سامسونگ در دسترس خواهد بود.

مشتریانی که نسخه جدید رونمایی شده را در رویداد فروش زنده بخرند، می‌توانند Galaxy Watch5 را با قیمتی کمتر خریداری کنند. همچنین، سری گلکسی اس و گلکسی نوت با خرید گلکسی اس ۲۲ اولترا یک ترابایتی، پاداش ارتقا ۱۰۵ دلاری دریافت خواهند کرد، در حالی که سایر دارندگان دستگاه، پاداش ارتقا ۶۵ دلاری دریافت خواهند کرد.

Galaxy S22 Ultra مدل برتر سری S22 و دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچی +QHD با پنل Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است. این نمایشگر همچنین دارای یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک تعبیه شده است.

این گوشی دارای یک دوربین چهارگانه با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه برابر (F2.4، میدان دید ۳۶ درجه) و زوم اپتیکال ۱۰ برابر (F4.9، میدان دید ۱۱ درجه). دوربین جلو یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.2 و میدان دید ۸۰ درجه است.

جدیدترین روترهای مش Eero شامل مدل WiFi 6E است

Eero نسبتاً دیر به WiFi 6E رسیده است، اما به سبک خود ظاهر می شود و WiFi 6 را در این فرآیند کاربردی تر می کند. برند آمازون دو روتر مش جدید به رهبری Eero Pro 6E (تصویر زیر) عرضه کرده است. این سخت افزار از باند شش گیگاهرتز برای ارائه یک اتصال بی سیم تا ۱.۳ گیگابیت بر ثانیه برای ۱۰۰ دستگاه استفاده می کند. هر واحد دارای جک اترنت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه و یک گیگابیت بر ثانیه است و هرکدام می تواند تا ۲۰۰۰ فوت مربع را پوشش دهد.

+Eero6 (در بالا) فقط یک مدل WiFi 6 دو بانده با دو درگاه اترنت یک گیگابیت بر ثانیه، پوشش ۱۵۰۰ فوت مربعی برای هر روتر و یک کلاهک ۷۵ دستگاه است، اما اکنون به یک کانال رادیویی ۱۶۰ مگاهرتز دسترسی دارد که وعده داده های بی سیم سریعتر را می دهد. Eero این را به عنوان بهترین انتخاب برای هر کسی که اینترنت نسبتاً سریع تا یک گیگابیت دارد معرفی می کند.

اپل قصد دارد اپل کارت را به مناطق بیشتری از دنیا گسترش دهد

اپل به تازگی استارت‌آپ fintech را خریداری کرده، که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد اپل کارت را به جز آمریکا، به سایر مناطق دنیا هم بیاورد.

اپل کارت نزدیک به سه سال است که عرضه شده است، اما این سرویس فقط در آمریکا فعال است؛ اما اقدامات اپل نشان می‌دهد که احتمالاً این موضوع به زودی تغییر کند، زیرا این غول فن‌آوری کوپرتینویی اخیراً شرکت fintech را در حوزه Credit Kudos که در بریتانیا مستقر است و داده‌های بانکی مصرف کنندگان را مدیریت می‌کند و ارزیابی اعتبار را انجام می‌دهد، خریداری کرده است. طبق گزارشات این معامله، ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است و به اپل در تلاش خود برای ارائه اپل کارت در بریتانیا و سراسر اروپا کمک خواهد کرد.

آیفون SE 2022 اپل امتیاز تعمیرپذیری متوسط ۵.۵ از ۱۰ را کسب کرد

کانال یوتیوبی PBKreviews پس از ارزیابی و کالبدشکافی ویدیویی آی‌فون SE 2022 اپل امتیاز تعمیرپذیری متوسط ۵.۵ از ۱۰ را برای این هندست در نظر گرفت.

امروزه کالبدشکافی یک اسمارت‌فون مدرن از طریق حرارت دادن قاب، جداسازی چسب‌های متصل به صفحه‌نمایش، جداسازی نمایشگر از جای خود، باز کردن پیچ‌ها و جداسازی کانکتورها از یکدیگر اقدامی کاملاً متعارف به‌شمار می‌رود. اما چنان‌چه پیش‌تر تصور می‌کردید که ورژن جدید آی‌فون SE به‌دلیل ظاهر یکسان خود با مدل ۲۰۲۰ از برخی قطعات مشترک با آن استفاده می‌کند؛ در این‌صورت بایستی بدانید که این ذهنیت کاملاً نادرست است.

نمایشگرهای این دو با وجود برخورداری از اندازه، رزولوشن و کانکتورهای مشابه با هم در صورت جابه‌جایی، روشن می‌شوند، اما قادر به ارائه عملکرد معمول نبوده و ورودی لمسی نیز کار نمی‌کند. موضوع جالب توجه اینکه باتری مورد استفاده در مدل جدید آی‌فون SE از ظرفیت بیش‌تری نسبت به مدل نسل قبلی خود برخوردار است. آیفون SE 2020 مجهز به باتری ۱۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی است در حالی‌که در آی‌فون SE 2022، ظرفیت باتری با رشد حدوداً ۱۰ درصدی به ۲۰۱۸ میلی‌آمپرساعت رسیده است.

هواوی میت X3 در لیست گواهی TENAA قرار گرفت

با ظاهر شدن در گواهی چین TENAA، به نظر می‌رسد زمان معرفی و رونمایی نسل جدید گوشی تاشو هواوی نزدیک باشد.

اوایل ماه جاری میلادی بود که گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه هواوی در حال کار و توسعه نسل جدید گوشی تاشو خود موسوم به هواوی میت X3 است. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، این گوشی هوشمند با شناسه مدل PAL-AL00 در لیست گواهی چینی TENAA دیده شده است و به نظر می‌رسد زمان معرفی و عرضه آن نزدیک باشد.

شایان ذکر است که اخیراً نیز یک دستگاه با شناسه مدل مشابه در لیست CMIIT قرار گرفت که حالا مشخص شد همان هواوی میت X3 بوده است. البته باید اشاره کرد که متأسفانه مشخصات فنی هواوی میت X3 در لیست TENAA قرار نگرفته است و قرارگیری این گوشی هوشمند در گواهی چینی تنها می‌توان نشاندهنده رونمایی قریب‌الوقوع آن باشد.

کد خبر 563672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.