رضایت گردشگران از اقامت در اصفهان

مسئول کمیته پژوهش و نظرسنجی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه نورپردازی، زیباسازی و نظافت شهر رضایت مسافران را جلب کرده است، گفت: خدمات پلیس، امنیت، برخورد نیروهای ستاد خدمات سفر و تابلوهای راهنمای مسیر از جمله مواردی است که افراد رضایت خود نسبت به آن را اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه چهارم فروردین‌ماه_ در جلسه بررسی وضعیت و ارائه گزارش مسئولان کمیته‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته نظرسنجی برنامه‌های اجرا شده توسط ستاد خدمات سفر اصفهان به کمک جهاد دانشگاهی انجام شده است. علاوه بر اینکه امسال نظرسنجی به صورت حضوری انجام می‌شود به صورت الکترونیکی از طریق QR کد هم در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس نمونه‌هایی که دریافت شده حدود ۷۲ درصد از افرادی که به باغ فدک مراجعه کرده‌اند نخستین باری بوده که در این مکان اسکان داشته‌اند؛ همچنین ۱۳ درصد از افراد برای دومین بار و ۱۵ درصد از افراد برای سومین بار در مکان حضور یافته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد مراجعان باغ فدک در سفرهای بعدی هم به آن مراجعه می‌کنند؛ بنابراین در سال‌های آینده تقاضا اسکان در مجموعه باغ فدک افزایش پیدا می‌کند.

مسئول کمیته پژوهش و نظرسنجی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: ۲۲ درصد از افرادی که در باغ فدک اسکان دارند، اعلام کرده‌اند که از طریق تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر با این مکان آشنا شده‌اند؛ همچنین ۲۰ درصد از افراد از طریق اینترنت و ۱۲ درصد از طریق ستادهای موجود و راهنمایی مردم به باغ فدک مراجعه کرده کرده‌اند.

گردشگران نوروزی از اقامت در اصفهان رضایت دارند

نصوحی اضافه کرد: گردشگران نوروزی از اقامت در اصفهان رضایت دارند که شامل زیباسازی، امنیت، فوریت‌های پزشکی و خدمات ایمنی و آتش نشانی است. زیباسازی هایی که در شهر اصفهان انجام شده بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. گردشگران پیشنهاداتی از جمله در اختیار قرار دادن سیستم‌های گرمایشی برقی، فراهم سازی آب گرم و امکانات استحمام حتی با پرداخت وجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: نظافت سرویس‌های بهداشتی و کم بودن تعداد آن و همچنین آبخوری‌ها از جمله مواردی بوده که گردشگران نسبت به آن انتقاد داشته‌اند. حدود ۱۰ درصد از جمعیتی که در باغ فدک ساکن شده‌اند به اشتباه به این مکان مراجعه کرده‌اند زیرا از منظر اقتصادی به نظر می‌رسد این افراد می‌توانستند در هتل‌ها اقامت کنند؛ بنابراین تنها دلیل مراجعه این افراد به باغ فدک تکمیل ظرفیت هتل‌ها بوده است.

کاخ چهلستون و مجموعه آکواریوم ناژوان در صدر بازدیدهای گردشگران

مسئول کمیته پژوهش و نظرسنجی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: بیشترین بازدید به جز پل‌های تاریخی و میدان نقش جهان از کاخ چهلستون و مجموعه آکواریوم ناژوان بوده است. هیچ‌کدام از مسافران به بازدید از مکان‌هایی همچون حمام رهنان و یا کوه آتشگاه اشاره نکرده‌اند بنابراین به نظر می‌رسد اگر با هدف گردشگری درباره این مکان‌ها اطلاع رسانی شود علاوه بر پخش شدن جمعیت گردشگران و کاهش ترافیک می‌تواند منجر به معرفی بهتر جاذبه‌های اصفهان شود. برخی از مجموعه‌ها همچون کلیسای وانک هم امسال مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

نصوحی اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد از گردشگران مکان اقامتی خود را منازل اقوام اعلام کرده‌اند که نشان دهنده مهمان نوازی مردم اصفهان است. پس از منزل اقوام، ۱۷ درصد از مسافران در هتل‌ها اسکان داشته‌اند. مهمانسرای ادارات و منازل استیجاری هم سهم کمتری در اسکان مسافران داشته است. همه افراد اعلام کرده‌اند مسافرت به اصفهان را به دیگران توصیه کرده و مجدد به اصفهان سفر می‌کنند.

نورپردازی، زیباسازی و نظافت شهر رضایت مسافران را جلب کرده است

وی ادامه داد: نورپردازی، زیباسازی و نظافت شهر رضایت مسافران را جلب کرده است؛ البته نظرسنجی‌ها هم خطاهایی دارد. به نظر می‌رسد در مجموع جست‌وجوی اینترنتی بیش از هر چیز مبنای فعالیت گردشگران بوده است. حدود ۵۰ درصد از مسافران پیش از حضور در اصفهان درباره آن در اینترنت جست و جو کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد محتوای قابل توجهی در اینترنت برای معرفی مقاصد گردشگری اصفهان ایجاد نشده است.

مسئول کمیته پژوهش و نظرسنجی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: دسترسی به سرویس‌های بهداشتی و رستوران‌ها در شهر، خدمات پلیس، ایمنی و امنیت، برخورد نیروهای ستاد خدمات سفر و تابلوهای راهنمای مسیر از جمله مواردی است که افراد رضایت خود نسبت به آن را اعلام کرده‌اند.

کد خبر 563659

برچسب‌ها