«اصفهانما» همپای مسافران نوروزی در شهر

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: سامانه «اصفهانما» قابلیت‌های مختلفی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا از بدو ورود به اصفهان تا زمان ترک شهر و پایان سفر، بتوانند اطلاعات کاملی را جهت دسترسی به امکانات و خدمات مختلف کسب کنند.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: افزایش آمار گردشگران اصفهان در نوروز امسال، تأیید کننده لزوم برنامه‌ریزی منظم و دقیق برای توسعه گردشگری در شهر است؛ به همین منظور نیز سامانه راهنمای آنلاین گردشگران برای تسهیل دسترسی به امکانات و خدمات سفر در اختیار گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سامانه «اصفهانما» به صورت پایلوت مورد استفاده قرار گرفته است و این قبیل نرم‌افزارها باید قابلیت‌های گسترده‌ای داشته باشد و سرگرمی‌های محیطی ایجاد کند، تاکید کرد: استفاده از این سامانه آغاز حرکتی در فضای هوشمندسازی و در مسیر گردشگری شهر است.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با تاکید بر اینکه «اصفهانما» قابلیت‌های مختلفی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا از بدو ورود به اصفهان تا زمان ترک شهر و پایان سفر بتوانند اطلاعات کاملی را جهت دسترسی به امکانات و خدمات مختلف کسب کنند، گفت: این سامانه امکانات متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به دریافت نقشه آنلاین شهر، امکان شناخت مراکز طبیعی و جاذبه‌های تفریحی و آشنایی با ابنیه تاریخی اشاره کرد، همچنین در بخش دیگری از این اپلیکیشن امکان معرفی صنایع دستی و سوغات‌های شهر اصفهان به گردشگران فراهم شده است و گردشگران می‌توانند با کمک این راهنما سوغات مورد علاقه خود را از مراکز عرضه آن، تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسافرانی که قصد اقامت در اصفهان را داشته باشند و به دنبال مکان مناسب برای اسکان هستند می‌توانند از طریق این اپلیکیشن به اطلاعات جامع و کاملی در خصوص اقامتگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی دست یابند.

بقایی با بیان اینکه در بخش‌های دیگر سامانه «اصفهانما» اطلاعات متنوعی از قبیل لیست برنامه‌های فرهنگی و تفریحی ویژه نوروز به اطلاع گردشگران می‌رسد و همچنین می‌توانند به فهرستی از رستوران‌ها و مراکز غذاخوری در مناطق مختلف شهر دسترسی پیدا کنند، افزود: این سامانه اطلاعات دیگری از قبیل فهرست پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی را هم به گردشگران ارائه می‌کند و افراد می‌توانند ضمن آشنایی با اماکن گردشگری و اطلاع از تورها و برنامه‌های پیشنهادی، برای برخورداری از سفری لذت‌بخش، به اطلاعاتی کامل در خصوص هر نوع خدمات اضطراری دست پیدا کنند.

به گزارش ایمنا، «اصفهانما» در دو نسخه اندرویدی و تحت وب قابل دسترسی است و کلیه گردشگران و مسافران می‌توانند از طریق آدرس isfahanema.com و یا QRکدهای نصب شده در مناطق مختلف شهر این برنامه را دریافت و نصب کنند.

کد خبر 563587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.