آشنایی با مشاهیر تخت فولاد در برنامه «۱۰۰۰ سال نوری»

مسئول برگزاری ویژه برنامه «۱۰۰۰ سال نوری» گفت: شهروندان اصفهانی و گردشگران نوروزی با شرکت در این برنامه با مشاهیر مدفون در تخت فولاد آشنا می شوند

به گزارش ایمنا، حسین شمس اللهی، مسئول برگزاری این برنامه اظهار کرد: ویژه برنامه هزار سال نوری تا ۱۲ فروردین ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقه‌مندانی است که مایل به شناخت دومین قبرستان معنوی جهان تشیع یعنی تخت فولاد و مشاهیر مدفون در آن هستند.

وی افزود: در این برنامه چله خانه‌های تخت فولاد که از قبل برای حضور بازدیدکنندگان آماده سازی شده به آنها معرفی می‌شود و افراد می‌توانند زمانی را برای خلوت گزینی و عبادت در آنها سپری کنند.

او اضافه کرد: همچنین بخش‌های متعددی همچون بازدید از موزه عکس مشاهیر مدفون در تخت فولاد در تکیه سیدالعراقین و موزه سنگ در این ویژه برنامه طراحی شده است.
به گفته وی، در موزه سنگ تخت‌فولاد نیز سنگ‌های تاریخی قبور این قبرستان از هزار سال پیش تاکنون در معرض بازدید قرار داده شده و درباره رموز نقوشی که بر روی سنگ‌ها حک شده، توضیحاتی بیان می‌شود.

او «عرصه صداهای ماندگار» را بخش دیگری از این برنامه دانست و اظهار کرد: در این بخش نیز بازدیدکنندگان با آرشیو صداهای به یادگار مانده از برخی از شخصیت‌های مدفون در تخت فولاد همچون مرحوم صمصام، بانو مجتهده امین، حاج رحیم ارباب، استاد همایی، استاد تاج، استاد کسایی و… آشنا می‌شوند.

شمس اللهی با بیان اینکه «در مدار کهکشان» بخش دیگری از ویژه برنامه «۱۰۰۰ سال نوری» است، گفت: این برنامه از ۴ فروردین به مدت سه روز در تکیه میرفندرسکی برگزار می‌شود. به این صورت که بازدیدکنندگان باید پاسخ سوالاتی که به آنها داده می‌شود را با بازدید میدانی در این تکیه پیدا کنند که در صورت یافتن پاسخ درست، هدیه‌ای دریافت خواهند کرد.

کد خبر 563549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.