امدادرسانی به ۷۲حادثه در هفته اول اجرای طرح نوروزی/فعالیت ۴۵پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان از ثبت ۷۲حادثه از بیست‌وپنجم اسفندماه تا روز گذشته خبر داد و گفت: ۴۲پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت درحال آماه‌باش برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در نقاط مختلف استان است.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ۴۲ پایگاه ثابت هلال‌احمر که در طول سال نیز ۲۴ ساعته فعال هستند، وظیفه امدادرسانی در جاده‌ها را به عهده دارند؛ همچنین سه پایگاه موقت به این ظرفیت اضافه شده که شامل یک پایگاه واکنش سریع، یک پایگاه توانا ویژه خواهران و یک پایگاه امداد هوایی است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی پایگاه‌های امداد و نجات استان، افزود: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نجاتگر و پرسنل در این پایگاه‌ها در حال فعالیت هستند که حدود ۲۰۰ نفر از این تعداد، کشیک‌های ۲۴ ساعته دارند و شیفت‌ها در گردش است.

وقوع ۷۲ حادثه در یک هفته

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ۲۶ شعبه هلال‌احمر در استان را فعال دانست و گفت: از بیست‌وپنجم اسفندماه تا روز گذشته، نیروهای هلال‌احمر در ۷۲ حادثه امدادرسانی کرده‌اند که دامنه حوادث بسیار وسیع است و انواع حوادث را از طوفان در شرق تا حوادث جاده‌ای و کوهستانی، شامل می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی‌هایی که در روزهای بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم اسفند از وضعیت پایگاه‌ها انجام شد، گفت: هنوز بازرسی هوایی در حال انجام است و نشان می‌دهد پایگاه‌ها و نیروهای امدادی از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

کریمی شماره تلفن ۱۱۲ را آماده پاسخ‌گویی به حادثه‌دیدگان در هر نقطه از استان اصفهان اعلام کرد و افزود: تلفن‌های امدادی دیگر نیز در صورت شماره‌گیری به خط ۱۱۲ وصل می‌شوند و در صورتی که افراد از هر نقطه‌ای از استان با این شماره تماس بگیرند، اپراتورهای هلال‌احمر پاسخگو هستند و نزدیک‌ترین پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

وی در توصیه به مسافران نوروزی اظهار کرد: رانندگان در جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند و قوانین را مورد توجه قرار دهند، در هنگام احساس خستگی، مدتی استراحت کنند و قبل از حرکت نیز معاینات فنی لازم را برای خودرو انجام دهند، امیدواریم که سفر خوبی داشته باشند و هرگز دچار حادثه نشوند.

افزایش تصادفات نوروزی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان درباره تأثیر افزایش ترددهای جاده‌ای بر حوادث نوروزی گفت: نسبت به نوروز دو سال گذشته، حوادث افزایش یافته و آماری که تاکنون به دست آمده نیز نشان دهنده همین افزایش تصادفات نسبت به دو سال پیش است؛ ولی آمار تلفات را نمی‌توان اعلام کرد، چون نیروهای هلال‌احمر برای امدادرسانی به تعدادی از حوادث اعزام می‌شوند و پزشکی قانونی باید آمار نهایی را اعلام کند.

وی اظهار امیدواری کرد تعداد فوتی‌ها در تصادفات جاده‌ای نوروز امسال کمتر از سال‌های گذشته باشد و ادامه داد: مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود هم وطنانمان کمتر دچار حادثه شوند این است که قوانین رانندگی را رعایت کنند از سوی دیگر چون ترافیک جاده‌ها زیاد است، سرعت خودروها کاهش می‌یابد و اگر حادثه‌ای اتفاق بیفتد شدت ضربه پایین‌تر است.

کریمی، عدم توجه به جلو، خواب آلودگی و رعایت نکردن سرعت مطمئنه را سه دلیل اصلی حوادث جاده‌ای بیان و اظهار کرد: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده و حضور نیروهای پلیس راه، نیروهای امدادی و شرایطی که ایجاد شده است، مردم نیز نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند تا کمتر دچار حادثه شوند.

کد خبر 563498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.