عزت و عظمت شما در گرو تبعیت از ولی‌فقیه است

در وصیت‌نامه شهید «غلامرضا صالحی‌رضاآبادی» آمده است: تا زمانی که در خط ولایت الهی باشید و به تبع ولی‌فقیه آماده جهاد با طاغوت باشید و روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی را حفظ نمایید، عزت و عظمت شما تضمین است.

به گزارش ایمنا، «شهید» شاهد شهود عرفانی شده و نقش خوبی‌ها را در چهار فصل گیتی نمایان کرده است. او چشم ستارگان آسمان را روشن و ققنوس هشت جنت در هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشوده و فرشتگان را نوازشگر روح ناب خود کرده است.

رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نکته اشاره داشته‌اند که «وصیت‌نامه شهدا را بخوانید…» این توصیه در کلام گهربار حضرت امام‌خمینی (ره) نیز دیده می‌شود. در این مجال فرصتی دست داده تا بر گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدا مروری داشته باشیم:

وصیتنامه شهید «غلامرضا صالحی‌رضا آبادی»

خدا را شکر که به من توفیق عنایت فرمود که تحت فرمان ولی فقیه برای خدمت به اسلام و مسلمین در جبهه جنگ شرکت نمایم و قلب سیاه و زنگار گرفته‌ام را با گلوله‌های اتشین دشمن صیقلی بخشم و چهره خجل و شرمنده از گناهانم را به خون سرخ بشویم و با سر و رویی آغشته بخون که بهترین زینت‌ها و آرایش هاست به دیدار معشوق بشتابم. چه زیباست دل به خدا بستن و سر تسلیم به رضای او سپردن و به عشق وصالش دست از همه چیز شستن.

دنیا بداند که من چشم و گوش بسته پا در این راه نگذاشتم من برای کشته شدن به جبهه نرفتم، هدف از شرکت در صحنه نبرد، دفاع از اسلام و جهاد برای دفع فتنه و فساد در عالم بوده و ما برای همان چیزی جنگیدیم هک پیامبر اکرم اسلام (ص) جنگیدند. با آن کسانی جنگیدیم که حکومت و ولایت الهی را ناجوانمردانه غصب نوده و طاغوت‌ها را بر مردم حاکم کردند.

ما برای تحقق ولایت امام زمان (عج) و حکومت حق بر سرتاسر جهان جنگیدیم و با کمال افتخار به شهادت رسیدیم شما هم بدانید تا زمانی که در خط ولایت الهی باشید و به تبع ولی فقیه آماده جهاد با طاغوت باشید و روحیه ایثارگری و شهادت طلبی را حفظ نمائید عزت و عظمت شما تضمین است.

ای مردم کلام خدا را دست کم نگیرید ووعده پیامبران الهی را باور کنید. شما مسافر آخرت هستید شما در زندگی دنیا تکلیف دارید و در قیامت شما را برای حسابرسی و جزا و پاداش زنده می‌کنند. در مقابل خدا خیره سری نکنید خود را تسلیم اوامر او نمائید و برای سفر آخرت توشه بردارید و بدانید که شرط لازم عبودیت و بندگی خدا شناختن و پذیرفتن ولایت و رهبری الهی است باید در زندگی مطیع و مقلد ولی فقیه باشید در غیر این صورت حتماً گمراه و گرفتار می‌شوید.

علمای اسلام و روحانیت والامقام شیعه بخصوص ائمه جمعه را همیشه و در همه امور و مسائل پیشاپیش خود داشته باشید در جامعه اسلامی روحانیت اساس و محور و مشکل گشاست و ائمه جمعه تبین کننده خط امام هستند به حضور در نمازهای جمعه خیلی اهمیت بدهید.

قدر امام را جدا بدانید و به وظایف شرعی و قانونی خود مو به مو عمل کنید. حرکت امام را تحمل کنید و گوش به فرمان امام باشید و وجود امام از نعمت‌های خاص الهی است کاری نکنید که خدا شما را از این نعمت محروم نماید که دیگر حسرت و تأسف خوردن سودی ندارد.

شما همکاران گرامی نکند که به تدریس مطالب درسی اکتفا کنید که مسئولیت معلمی بسیار سنگین‌تر از این است، شما علاوه بر آنکه کتاب درس را خوب آموزش می‌دهید باید نقش ایمان به خدا را بر قلب‌های پاک و مساعد دانش آموزان حک نمائید و این ممکن نیست مگر اینکه معلم خود را ساخته باشد و بدانید که اساس و جوهره معلمی معنویت و روحانیت اوست.

دانش اموزان عزیز شما هم بکوشید از ابتدای تحصیل با انجام تکالیف دینی و مذهبی خود را عادت دهید. در انتخاب دوست دقت کنید. پدر و مادرها در این زمینه جدا نظارت و دلسوزی نمائید در مسائل درسی خیلی دقیق و جدی و فعال باشید و علم و فضیلت خود را با ایمان و اتکای به خدا بیمه نمائید.

از موعظه شنیدن و گریه و زاری به درگاه خدا غافل نباشید. سعی کنید از ابتدای زندگی دریا دل و پرقدرت و صبور پیش بروید، اما شما ای پدر و مادر و همسر و فرزندان و برادر و خواهران عزیزتر از جانم خدا گواه است که اگر نبود تکلیف و وظیفه شرعی هرگز حاضر نبودم لحظه‌ای مفارقت و جدایی از شما را تحمل نمایم. شما همه خوب بودید خیلی هم خوب بودید.ولی من نتوانستم حتی اندکی از خوبیها و زحمات و محبت‌های بیش از حد شما پدر و مادر را جبران نمایم. نکند بخاطر از دست دادن من ذره‌ای گله مند و نگران باشید.

شما خدا را شکر کنید که توانستید در صف ایثارگران مهاجر و انصار قرار گیرید و دین خدا را یاری کنید. شما پیش پیامبر اسلام سربلندید شما از اینکه موفق شدید آیات الهی را به او برگردانید باید خوشحال و مسرور باشید. انشاالله اجر شما با خداست من فقط یک خواهش از شما دارم که هرچه شما کردید همسر و فرزندان من احساس ناراحتی نکنند و بر آنها سخت نگذرد آنها پاره تن من هستند.

ای همسر خوب و وفادارم من واقعاً در مقابل تو شرمنده هستم (لحظه‌ای که این مطالب را می‌نوشتم اشکم جای بود) محبت‌ها صبر و استقامتها و بزرگواری هایت یک آن از پیش چشمم کنار نمی‌رود. من می دانم که مدیون تو هستم. من موفق نشدم به وظایف خود در قبال تو عمل نمایم از تن انتظار دارم که باور کنی که سرنوشت بدی برای تو پیش نیامده، سرنوشت تو و دیگر بستگان شهدا سرنوشت فاطمه زهرا (س) و زینب کبری ودیگر زنان بزرگ اسلام است. شما ظاهر قضیه را نگاه نکنید در راه خدا هر کس بیشتر تحمل سختی نماید او محبوبتر است. «البلاء للولاء» با این پیشامد شما نزد خدا عزیز شدید، درجه پیدا کردید قدر خود را بدانید. زندگی دنیا به سرعت می‌گذرد ودر بهشت ابدی متنعم خواهید بود.

در پایان از همه نزدیکان و بستگانم خواهش می‌کنم که مبادا بخاطر شهادت من منتی برانقلاب و امام داشته باشید و خود را طلبکار احساس نمائید. ما هرچه داریم بدهیم باز هم مدیون این انقلاب و امام بزرگوار هستیم. از همه دوستان و آشنایان و دیگران بخصوص دانش آموزان و همکارانم می‌خواهم که اگر حقی برگردن من دارند بحل نماید و از همگی التماس دعا دارم.

کد خبر 563488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.