کره‌جنوبی-ایران/ پاگشای قرن جدید با رقیب همیشگی

تیم ملی فردا در سئول میهمان کره‌جنوبی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی کشورمان که بهمن‌ماه سال گذشته صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ را قطعی کرده، حالا در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی باید در سئول به مصاف کره‌جنوبی برود. کره‌ای‌ها نیز زودتر از موعد بلیت قطر را برای خود رزرو کردند و فردا، این دو قدرت سنتی قاره کهن برای تعیین صدرنشینی باهم پیکار می‌کنند.

شروع زودهنگام روند آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی

شاگردان دراگان اسکوچیچ توانستند مقتدرانه‌ترین صعود تاریخ تیم ملی به جام جهانی را رقم بزنند. آن‌ها که خیلی زود صعود خود را قطعی کردند، این روزها سودای صعود از مرحله گروهی جام جهانی را در ذهن می‌پرورانند.

دوازدهم فروردین ماه، قرعه‌کشی جام جهانی در دوحه برگزار خواهد شد و تیم ملی حریفانش را خواهد شناخت. با این وجود اگر چه دو دیدار تیم ملی برابر کره و لبنان حکم تشریفاتی دارد اما فرصتی مناسب برای آغاز روند آماده‌سازی ملی‌پوشان برای آوردگاه جهانی است که کمتر از ۹ ماه دیگر با شروع آن فاصله داریم.

شوک کرونا به ال‌کلاسیکو آسیایی

شوک بزرگ در آستانه ال‌کلاسیکو آسیایی، مثبت شدن تست کرونا بازیکنان دو تیم است. سامان قدوس، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش سه لژیونر به همراه حمید استیلی، سرپرست تیم ملی مثبت شد و از سوی دیگر «جونگ وو یونگ» بازیکن فرایبورگ، «کیم جین گیو» بازیکن جئونبوک و «نا سانگ هو» بازیکن اف‌سی سئول از اردو کره گرفتار کرونا شده و این مسابقه را از دست دادند. البته به طور قطع اسکوچیچ ستاره‌های تاثیرگذارتر خود را نسبت به بنتو از دست داده است.

این در حالی است که شیوع کرونا در کره بالا گرفته اما قرار است دیدار ایران و کره‌جنوبی در حضور بیش از ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شود. حتی اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به این ماجرا کارساز نبود و نهایتاً نتوانست مسئولان AFC را مجاب کند.

بردن کره بدون کیروش سهل‌الوصول نیست!

تقابل ایران و کره‌جنوبی همواره دیداری فراتر از یک مسابقه معمولی بوده و حساسیت این جدال سنتی، ارتباطی به جدول رقابت‌ها ندارد. از آخرین برد کره‌ای‌ها مقابل ایران، ۱۱ سال می‌گذرد اما هر سه دیدار آخر دو تیم با تساوی خاتمه یافته است. تیم ملی بعد از کارلوس کی‌روش، هنوز موفق به پیروزی برابر کره‌جنوبی نشده و این در حالی است که در دوران حضور این سرمربی پرتغالی، بردن حریف سنتی با چهار برد پیروزی پیاپی به امری سهل‌الوصول بدل شده بود.

انگیزه بالای کره‌ای‌ها برای طلسم‌شکنی

کره جنوبی با بنتو پرتغالی، عملکرد خوبی در انتخابی جام‌جهانی داشت و آن‌ها نیز مانند ایران خیلی زود حضورشان در قطر را قطعی کردند. آن‌ها تنها دو امتیاز با تیم ملی ایران فاصله دارند اما آنچه برای کره‌ای‌ها بازی را حساس‌تر کرده، نه این فاصله دو امتیازی که پایان دادن به طلسم ۱۱ ساله شکست‌ناپذیری ایران است. آن‌ها که از حمایت ۶۰ هزار نفری خود برخوردار هستند، امیدوارند در سرما سئول تیم ملی را زمین‌گیر کنند و بعد از سال‌ها، رقیب سنتی را به زانو درآورند.

کد خبر 563479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.