رکورد ورود مسافر به شهر اصفهان شکسته شد/ همگرایی برای میزبانی از مسافران

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه شب گذشته (شامگاه دوم فروردین‌ماه) رکورد ورود مسافر به شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ شکسته شد، گفت: همگرایی خوبی بین دستگاه‌های مختلف برای میزبانی همه‌جانبه از مسافران نوروزی، برقرار شده است.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان متشکل از ۱۰ کمیته شامل کمیته‌های امنیت و حراست، بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات، اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و سخنگوی ستاد، اداری و سرمایه انسانی، اسکان و اصناف، فرهنگی، تفریحی و گردشگری، امور عمومی، پشتیبانی و تدارکات، حمل‌ونقل و ترافیک، قضائی، انتظامی، ایمنی و حوادث است.

وی با بیان اینکه مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان نیز ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان را پشتیبانی می‌کند، افزود: مدیریت طرح ساماندهی ناژوان به عنوان مسئول هماهنگی حوزه‌های گردشگری انتخاب شده است تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در نوروز برای شهروندان اصفهانی و گردشگران شرایط مناسبی فراهم شود.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: همگرایی خوبی بین دستگاه‌های مختلف برای میزبانی همه‌جانبه از مسافران نوروزی برقرار شده است، گفت: به عنوان مثال در کمیته اسکان آموزش‌وپرورش، خوابگاه دانشجویی، اتحادیه مشاوران املاک و اداره اماکن برای پذیرش مسافران و انجام سایر اقدامات لازم، دست به دست هم داده‌اند و اقدامات همگرایانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان شهرداری آماده فعالیت هستند و در فعالیت‌های مختلف کاری خدمات‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: در کمیته قضائی نیروی انتظامی و پلیس راهور در کنار همدیگر به‌صورت متحد و همگرا فعالیت می‌کنند.

بقایی گفت: اولویت اقامت موقت گردشگران در شهر اصفهان به ترتیب، هتل‌ها و میهمان‌پذیرها، مدارس آموزش و پرورش و غیرانتفاعی، منازل استیجاری شهروندان و خوابگاه‌های دانشجویی، مجموعه فرهنگی تفریحی گردشگری و کمپ گردشگری باغ فدک به عنوان تنها مرکز اقامت موقت در فضای روباز و سایر کمپ‌های اضطراری و مراکز ورزشی به عنوان مراکز اقامت موقت تجمعی در شرایط اضطرار است.

وی با بیان اینکه شب گذشته ۱۳ ورزشگاه شهر در مدار استفاده برای اسکان مسافران نوروزی قرار گرفت و ظرفیت باغ فدک نیز تکمیل شد، تصریح کرد: کمپ‌های دیگر نیز در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته شب گذشته رکورد ورود مسافر به شهر اصفهان در نوروز ۱۴۰۱ شکسته شد.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده به دلیل شرایط جوی سایر استان‌های کشور و جاری شدن آب در بستر رودخانه زاینده‌رود، میزبان تعداد بیشتری از مسافران نوروزی باشیم.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر امکان اسکان شب خواب ۱۵۰ هزار مسافر وجود دارد که در صورت حضور بیشتر مسافر نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، تاکید کرد: باید برای اسکان برای ۱۸۰ هزار مسافر شب‌خواب در کلان‌شهر اصفهان آماده باشیم و از ظرفیت منازل استیجاری بیشتر استفاده کنیم.

کد خبر 563451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.