تاکسیرانان آستارا به نرخ مصوب کرایه تمکین کنند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا با بیان اینکه براساس گزارش‌های دریافتی، برخی از تاکسیرانان بیش از نرخ مصوب از مسافران کرایه دریافت می‌کنند، گفت: در صورت تمکین نکردن رانندگان تاکسی‌های شهری و تلفنی این شهرستان از نرخ مصوب کرایه‌ها، با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فروردین ماه سال گذشته، نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی آستارا طبق مصوبه شورای اسلامی شهر، کمیسیون تطبیق فرمانداری و ستاد تنظیم بازار شهرستان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت؛ اما متأسفانه گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از رانندگان تاکسی شهری و تلفنی، بیش از نرخ مصوب از مسافران کرایه دریافت می‌کنند.

وی افزود: نرخ کرایه مصوب تاکسی تلفنی در داخل شهر آستارا در شبانه‌روز ۷۵ هزار ریال و از فاز یک و دو شهرک عباس‌آباد به داخل شهر و بالعکس ۸۰ هزار و ۹۰ هزار ریال است که طبق گزارش‌های دریافتی از شهروندان، برخی از تاکسیرانان یکصد هزار ریال کرایه دریافت می‌کنند که این اقدام آن‌ها کاملاً غیرقانونی و تخلف است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از شهروندان همانند رانندگان تاکسی از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند؛ تاکسیرانان آستارا به هیچ عنوان اجازه دریافت کرایه اضافی از مسافران را ندارند و ملزم به رعایت نرخ‌های قانونی فعلی هستند و در صورت مشاهده تخلف، با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد.

مصاحب تصریح کرد: اگر رانندگان تاکسی کرایه اضافی از شهروندان و مسافران دریافت کنند، ابتدا دفترچه فعالیت آن‌ها توقیف خواهد شد و اگر تخلفات تکرار شود، به کمیته انضباطی سازمان فراخوانده شده، اعمال قانون می‌شوند و مجوز آن‌ها لغو خواهد شد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دریافت کرایه اضافی از سوی تاکسیرانان و رانندگان تاکسی تلفنی در مسیرهای مختلف، می‌توانند شماره خودرو راننده متخلف را به سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا یا به گشت و بازرسی سازمان که در معابر و میادین شهر حضور دارند، گزارش کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا گفت: در این ناوگان، حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، یک هزار و ۲۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم، حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر و ۶۰۰ دستگاه خودروی حمل و نقل بار درون شهری فعال است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 563420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.