درهای شهرداری به روی هنرمندان باز است/ به جوانان اعتماد کردیم

شهردار اصفهان گفت: درهای شهرداری و سازمان زیباسازی به روی هنرمندان شهر باز است، لذا از هنرمندانی که می‌توانند ایده‌های خود را به‌عنوان یک نشان پیاده‌ کنند، دعوت می‌شود آن را به مدیریت شهری ارائه دهند.

علی قاسم‌زاده در حاشیه افتتاح محور نورِ هشت‌بهشت (واقع در حد فاصل خیابان استانداری تا باغ گلدسته) در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: المان‌های نوری در فرهنگ ایرانی از ارزش خاصی برخوردار است؛ در معماری و فرهنگ دینی ما نیز از آب و نور بسیار استفاده می‌شود.‌

وی با تاکید بر اینکه هر کجا نور باشد، نشاط، شادی، امنیت و آرامش به همراه خواهد آورد، ادامه داد: طرح محور نورِ هشت‌بهشت با خلاقیت نیروهای شهرداری به ویژه کارکنان سازمان زیباسازی اجرا شده و مهمترین حُسن آن، طراحی پروژه به دست مجموعه شهرداری و اجرا توسط بخش خصوصی به صورت مشارکتی بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح‌ها این است که زندگی برای شهروندان و مسافران لذت‌بخش شود، اظهار امیدواری کرد: شهروندان و گردشگران با حضور در این المان‌ها و بافت تاریخی، دقایق خوشی را تجربه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ممکن است منبع الهام برای اجرای این پروژه کارهای مشابه موجود بوده باشد، اما بیشتر بخش‌های محور نورِ هشت‌بهشت خلاقانه طراحی شده است، ادامه داد: به جوانان در شهرداری اعتماد شد و نتیجه مطلوب آن را امروز در شهر می‌بینیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در میادین مختلف شهر نیز المان‌های متفاوتی نصب شده است، گفت: در نصب المان‌ها به این موضوع توجه کافی شده است که هویت شهر مخدوش نشود و با اجرای آن‌ها نشاط را به شهر و شهروندان هدیه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه محور نورِ هشت‌بهشت در ادامه تونل نوری است که پنج سال پیش در شهر اجرا شد، گفت: این محور نوری با تنوع بیشتر نسبت به گذشته طراحی و اجرا شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه المان‌ها به‌صورت متمرکز در محورهای اصلی شهر نصب شده است و پس از تعطیلات نوروز در سطح شهر توزیع می‌شود، اظهار کرد: در بازدید از المان‌های محور نور چیزی را مغایر با فرهنگ ملی و دینی ندیدم، حتی از نشانه‌های اسلیمی اصفهان نیز الهام گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عرصه هنر، محل نقد و نظر است، اظهار کرد: نقد یک اثر هم به معنای آن است که اثر زنده و جذاب بوده و دیده شده، لذا نباید نگران نقد و نظر بود.

شهردار اصفهان گفت: درهای شهرداری و سازمان زیباسازی به روی هنرمندان شهر باز است، لذا از هنرمندانی که می‌توانند ایده‌های خود را به‌عنوان یک نشان پیاده کنند، دعوت می‌شود آن را به مدیریت شهری ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه به عنوان شهروند از فضاسازی‌های شهری رضایت دارم، گفت: در کنار نقد و نظرهایی که پیرامون فضاسازی‌ها منعکس شده، احساس من به شهر و المان‌های نصب شده در شهر، خوب بوده است.

کد خبر 563399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.