ضرورت استفاده از دانش جوانان برای رفع معضلات شهری

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی اصفهان گفت: مسئولان مدیریت شهری باید جوانان را بیش‌ازپیش باور داشته باشند تا بتوانند در بحث معضلات شهری، رسیدگی به مشکلات را به جوانان بسپارند و از دانش آن‌ها برای رفع معضلات، استفاده کنند.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: درباره رویکرد «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی»، در شهر اصفهان شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه در شهرک علمی و تحقیقاتی، از رتبه بالایی در کشور برخوردار است و این اتفاق خوشایندی برای شهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتماد به جوانان، موجب رفع مشکلات شهری می‌شود، اضافه کرد: کلان‌شهر اصفهان با این برخورداری می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر و شهرداری را با اعتماد به جوانان و نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان، رفع کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی اصفهان تاکید کرد: مسئولان مدیریت شهری باید جوانان را بیش از پیش باور داشته باشند تا بتوانند در بحث معضلات شهری مانند آلودگی هوا و موضوع کم‌آبی شهر اصفهان، رسیدگی به مشکلات شهری را به جوانان بسپارند و از دانش آن‌ها برای رفع این معضلات، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در بحث اشتغال‌آفرینی در صنایع اشباع است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به آلودگی‌های موجود در شهر، امکان بارگذاری بیشتر برای صنایع و کارخانه‌ها وجود ندارد؛ از سوی دیگر در بخش کشاورزی نیز به دلیل مشکلات آب، اصفهان نمی‌تواند آن طور که باید، فعال باشد.

میرباقری ادامه داد: شهرداری می‌تواند در استفاده از فرصت بی‌بدیل بافت تاریخی، آثار و میراث بسیار زیبا و جذاب در اصفهان و رونق صنعت گردشگری در حوزه اشتغال‌آفرینی، بسیار مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: امید است در شهر اصفهان با کمک سازمان میراث فرهنگی، مدیریت استانداری، حضور فعال شهرداری اصفهان و سایر دستگاه‌ها به اشتغال‌آفرینی که جزو منویات مقام معظم رهبری است، جامعه عمل پوشانده شود.

کد خبر 563398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.