هشدار سازمان هواشناسی/ خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های تفریحی

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای، نسبت به افزایش سرعت باد و مواج شدن دریاها از روز جمعه (پنجم فروردین ماه) تا شنبه (ششم فروردین ماه) هشدار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی افزایش سرعت وزش باد را اعلام و زمان شروع را روز جمعه (پنجم فروردین ماه) و پایان این سامانه را روز شنبه (ششم فروردین ماه) مطرح کرد. نوع مخاطره افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج بین ۱/۵ تا دو متر در سواحل و ۲/۵ تا ۳/۵ متر در فراساحل اعلام شده است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، این نوع مخاطره روز جمعه خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر و روز شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان را در برمی‌گیرد.

همچنین به دنبال افزایش سرعت وزش باد، خطر غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، خطر آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال آسیب به شناورهای نیمه سنگین و خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

به مردم و مسافران توصیه می‌شود ممنوعیت شنا، پرهیز از تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی به ویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را جدی بگیرند.

همچنین سازمان هواشناسی با انتشار هشدار هواشناسی سطح نارنجی، در توصیف سامانه، تشدید فعالیت سامانه بارشی از ابتدای صبح سه‌شنبه (دوم فروردین ماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه را اعلام کرد.

براساس این هشدار، نوع مخاطره، بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید است که استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران را در برمی‌گیرد.

کد خبر 563374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.