فسخ قرارداد پوچتینو چقدر برای PSG آب می‌خورد؟

پوچتینو آرژانتینی از ژانویه ۲۰۲۱ هدایت تیم پارک دو پرنس را بر عهده داشت، اما ممکن است در آینده ای نه چندان دور اخراج شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مائوریتسیو پوچتینو پس از ناکامی در صعود از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با وجود در اختیار داشتن بازیکنانی مانند لیونل مسی، نیمار و کیلیان امباپه، با سوالات جدی در مورد آینده خود در پاری سن ژرمن مواجه است.

در حالی که درخشش در اروپا یک بار دیگر برای تیم قدرتمند لیگ ۱ فرانسه مسیر نشده، صحبت‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تغییر دیگری در فصل تابستان امسال روی نیمکت پاریسی‌ها انجام خواهد شد.

پوچتینو در حال حاضر با نیمکت تیم‌های دیگر مرتبط شده است، منچستریونایتد به عنوان علاقه‌مند دیرینه سرمربی سابق تاتنهام در صحنه حضور دارد، اما جدایی از این سرمربی آرژانتینی برای پاری سن ژرمن یک پرداخت غرامت گران و سنگین خواهد بود.

اخراج پوچتینو برای پی اس جی چقدر هزینه دارد؟

این سرمربی ۵۰ ساله تا سال ۲۰۲۳ با سران پارک دو پرنس قرارداد دارد، بنابراین هنوز ۱۲ ماه دیگر به پایان این قرارداد باقی مانده است با در نظر گرفتن آن، رسانه‌ی L'Equipe گزارش می‌دهد که PSG برای جدایی از کل تیم مربیگری خود حدود ۲۰ میلیون یورو (۱۷ میلیون پوند / ۲۲ میلیون دلار) هزینه باید غرامت پرداخت کند.

از این بسته غرامتی، ۱۵ میلیون یورو (۱۳ میلیون پوند / ۱۶ میلیون دلار) غرامت برای پوچتینو پرداخت می‌شود، در حالی که چهار دستیار او ۵ میلیون یورو (۴ میلیون پوند / ۵ میلیون دلار) سهم می‌برند. گزارش شده است که خسوس پرز، که دست راست پوچتینو است، با حقوق ۸۰۰۰۰ یورو در ماه کار می‌کند، در حالی که میگل داگوستینو و تونی خیمنز هر کدام ۵۰۰۰۰ یورو و سباستینو پوچتینو، پسر مائوریسیو، ۲۰،۰۰۰ یورو حقوق می‌گیرند.

گفته می‌شود سران پاری سن ژرمن از پیشنهاد تمدید قراردادها به این کادر مربیگری در ابتدای فصل جاری پشیمان‌اند، زیرا قراردادهای اولیه در ژانویه ۲۰۲۱ منعقد شد و تا تابستان ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

البته تیم همیشه مدعی لیگ ۱ قبلاً نیز در این موقعیت بوده و در گذشته اخیر پرداخت‌های گزافی انجام داده است. توماس توخل، سرمربی فعلی چلسی، که جدایی او راه را برای انتخاب پوچتینو هموار کرد، زمانی که قراردادش فسخ شد، بین ۷ تا ۸ میلیون یورو (۷ میلیون پوند / ۹ میلیون دلار) دریافت کرد، در حالی که لوران بلان با ۲۲ میلیون یورو (۱۸ میلیون پوند / ۲۴ میلیون دلار) در ژوئن ۲۰۱۶ جدا شد.

پردرآمدترین مربی فوتبال جهان کیست؟

پوچتینو پردرآمدترین مربی در فوتبال فرانسه است و گفته می‌شود حقوق پایه او سه برابر بیشتر از نزدیک‌ترین رقبای او خورخه سامپائولی و کریستوف گالتیه است، که به ترتیب در مارسی و نیس ماهیانه حدود ۳۳۰۰۰۰ یورو حقوق می‌گیرند. با در نظر گرفتن بسته‌های دستمزد بوندس‌لیگا نیز، سرمربی پاری سن ژرمن اگر در آلمان ۶۶۶۰۰۰ یورو به صورت ماهانه بگیرد، باز هم پردرآمدترین مربی آلمان خواهد بود.

پوچتینو در جدول پرداخت جهانی، رتبه دارد و با این حال افرادی مانند پپ گواردیولا و یورگن کلوپ بیشتر از او در غول‌های لیگ برتر، منچسترسیتی و لیورپول درآمد دارند. این در حالی است که دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید صدرنشین لیست است که پردرآمدترین قرارداد مربیگری را دارد، هموطن پوچتینو قراردادی با اتلتیکو دارد که طبق گزارش‌ها ماهانه ۳.۳۳ میلیون یورو ارزش دارد.

کد خبر 563363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.