از قتل مادر و پسر توسط فرزند خانواده تا انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات

قتل فجیع مادر و پسر توسط فرزند خانواده، دستگیری عامل ضرب و شتم زن دزفولی، قتل در کرمانشاه برای یک شکلات، جاساز ۵۴۴ کیلو تریاک در بیل مکانیکی، انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان، خواب ابدی سه مرد در اراک را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ پرویز نظری رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پس از کشف جسد خانمی سالخورده و مردی میانسال در روزهای ابتدایی اسفندماه سال گذشته در حاشیه شهر کنگاور، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی متوجه شدند جسدهای کشف شده مادر و فرزند بوده‌اند که ابتدا با داروی بیهوشی مسموم و سپس خفه شده‌اند و در ادامه ضرباتی هم با وسایل برنده به آنها وارد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: تحقیقات پلیس نشان می‌داد قاتل یا قاتلان در محلی دیگر مرتکب جرم شده و سپس برای رد گم کردن، اجساد را به خارج از شهر منتقل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کاراگاهان در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی خود به دیگر عضو خانواده مقتولان مشکوک شدند که در بازجویی‌ها این فرد نیز با وجود انکارهای اولیه در نهایت با توجه به شواهد و قرائن موجود به قتل مادر و برادر خود اعتراف کرد و گفت مادر و برادر خود را با همدستی برادرزاده خود به دلیل اختلافات مالی به قتل رسانده است.

سرهنگ نظری با اشاره به اینکه دیگر عامل قتل مادر و فرزند کنگاوری نیز دستگیر شده است، خاطرنشان کرد: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری عامل ضرب و شتم زن دزفولی

سرهنگ روح‌الله گراوندی فرمانده انتظامی شهرستان دزفول، اظهار کرد: درپی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر قدرت‌نمایی و ضرب و جرح یک بانوی اهل دزفول با سلاح و اعمال زور و متعاقب آن متواری شدن متهم، موضوع دستگیری به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ابتدا توسط مأموران دو نفر از همدستان متهم دستگیر و در سحرگاه شب گذشته کاراگاهان ویژه پلیس آگاهی با انجام کارهای اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در شرق تهران شدند، افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، طی یک عملیات پیچیده و مقتدرانه و منسجم پلیسی در شرق تهران متهم اصلی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول، تصریح کرد: متهم هیچ‌گونه ارتباطی با نهادهای نظامی و دولتی نداشته و علت ضرب و جرح، اختلافات خانوادگی بوده است.

وی با اشاره به کشف سلاح کلاشنیکف و خودروی به‌کار رفته در صحنه جرم، اضافه کرد: تلاش و زحمات شبانه‌روزی دادستان عمومی و انقلاب دزفول و پشتیبانی خبری سربازان گمنام امام زمان (عج) این شهرستان در راستای همکاری با پلیس آگاهی قابل تقدیر است.

سرهنگ گراوندی خاطرنشان کرد: تأمین امنیت مردم شریف شهرستان دزفول خط قرمز پلیس بوده و این فرماندهی هیچ‌گونه تعارف و مماشاتی با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت نخواهد داشت.

قتل در کرمانشاه برای یک شکلات

سرهنگ پرویز نظری رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه اظهار کرد: این حادثه تأسف‌بار در یکی از خیابان‌های شهر کرمانشاه (بازار آجیل فروشی) و در شب عید اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از مراجعه جوانی ۲۵ ساله به یکی از آجیل فروشی‌های خیابان یاد شده، این جوان پیش از خرید و برای تست کردن اقدام به باز کردن یک عدد شکلات می‌کند اما با واکنش صاحب مغازه مواجه می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه ادامه داد: به دنبال این اقدام میان فروشنده و خریدار، درگیری لفظی و سپس فیزیکی رخ داد که در این میان فرد خریدار با یک فقره اسلحه سرد (چاقو) اقدام به وارد کردن یک ضربه به شکم فرد فروشنده ۲۴ ساله می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از این اقدام، فرد زخمی به بیمارستان منتقل و ضارب نیز به سرعت از محل متواری می‌شود که در این میان فروشنده به دلیل شدت جراحت وارده جان خود را از دست می‌دهد.

سرهنگ نظری گفت: با گزارش موضوع به پلیس آگاهی، کاراگاهان به سرعت وارد عمل شده و با انجام کارهای اطلاعاتی تنها ساعتی پس از وقوع جنایت موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل متواری شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را دستگیر می‌کنند.

وی یا بیان اینکه کار بازجویی از قاتل دستگیر شده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کنترل نکردن خشم و همراه داشتن سلاح سرد منجر به بروز چنین اتفاقات ناگوار و غیر قابل جبرانی می‌شود که تنها حسرت و پشیمانی به همراه دارد.

جاساز ۵۴۴ کیلو تریاک در بیل مکانیکی

سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان، با انجام اقدامات اطلاعاتی، از جابه‌جایی محموله سنگین افیونی از شرق کشور به مقصد اصفهان مطلع و وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر مشخص شد این محموله در بدنه یک بیل مکانیکی جاساز شده و توسط یک کامیون کشنده به اصفهان انتقال داده شده است که گروهی از مأموران وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در بازرسی تخصصی از این بیل مکانیکی ۵۴۴ کیلو و ۵۸۰ گرم تریاک کشف و دو نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

وی با اشاره به توقیف یک سواری پژو نیز که راه‌پاک‌کن بوده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و سوداگران مرگ به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی در اقصی نقاط کشور با سوداگران مرگ، مقابله می‌کنند و هرگز اجازه جولان و سرکشی را به آنان نخواهند داد.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در خوزستان

سازمان اطلاعات فرماندهی کل انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای از انهدام یک باند قاچاق سلاح و مهمات و دستگیری پنج عضو آن در استان خوزستان خبر داد و در تشریح کرد: چشمان تیزبین و همیشه بیدار فرزندان ملت در این سازمان در اولین روز از تعطیلات نوروزی و در راستای ارتقا امنیت عمومی با اشراف اطلاعاتی و رصدهای هوشمندانه سرکرده یک باند قاچاق سلاح و مهمات در استان را شناسایی کردند. سرکرده باند مورد نظر با همکاری اعضای آن یک محموله مهمات جنگی را از طریق مرزهای غربی و جنوبی وارد استان کرده و با هدف توزیع در زمان مناسب اقدام به دپو آن کرده بودند.

مأموران سازمان اطلاعات فرماندهی کل انتظامی کشور پس از اقدامات اطلاعاتی طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه از منازل و مخفیگاه آنها بازرسی و ۵۹ قبضه سلاح شامل (۲۴ قبضه کلت کمری، دو قبضه کلاش، دو قبضه سینالوف، ۳۱ قبضه سلاح شکاری (شامل تک لول ۱۲ قبضه، یک قبضه دو لول و ۱۸ قبضه شورشی) چهار تیغه خشاب کلاش، ۲۸ تیغه خشاب کلت، ۱۲۰ فشنگ جنگی کلاش، ۵۰ فشنگ جنگی کلت ،۱۰ فشنگ شکاری کشف و پنج نفر از قاچاقچیان نیز دستگیر شدند.

این اقدام هوشمندانه، بیانگر اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی پلیس برای امنیت مردم است و در تحقق این هدف حتی در ایام تعطیل نیز از مجاهدت و تلاش دست نخواهند کشید.

خواب ابدی ۳ مرد در اراک

یاسر قربانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، اظهار کرد: ساعت ۱۹:۴۸ اول فروردین، طی تماسی با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر مسمومیت چند تن از همشهریان اراکی، بلافاصله پرسنل اورژانس در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: متأسفانه در این حادثه سه مرد ۱۷، ۲۰ و ۵۴ ساله که عضو یک خانواده بودند بر اثر مسمومیت با گاز co جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: علت حادثه استفاده ناصحیح از بخاری بوده است؛ به طوری که دودکش بخاری به جای هدایت به محیط خارج از منزل داخل یک سطل آب قرار داده شده بود که متأسفانه این سهل‌انگاری سبب مرگ سه شهروند شد.

وی خاطرنشان کرد: با سرد شدن و سرد ماندن هوا در روزهای منتهی به سال جدید و تداوم آن، همچنان بسیاری از مردم از وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند که لازم است همچنان نکات ایمنی مربوط به این وسایل را رعایت کنند.

کد خبر 563352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.