آماده‌باش نیروهای شهرداری برای میزبانی از میهمانان نوروزی

شهردار بندرانزلی از آماده‌باش کامل تمام نیروهای شهرداری با حداکثر ظرفیت برای میزبانی از میهمانان نوروزی و خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران در این شهر، خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام نوروز، تمام نیروهای شهرداری با حداکثر ظرفیت برای میزبانی از میهمانان نوروزی و خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه طرح استقبال از بهار شامل نظافت عمومی در نقاط مختلف شهر، رنگ‌آمیزی جداول و معابر، آماده‌سازی فضای سبز، پارک‌ها و بوستان‌ها، آسفالت نقاط مهم گردشگری انجام شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ المان نوروزی و پنج عدد سفره هفت سین بسیار زیبا خریداری و در نقاط مختلف شهر نصب شده و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، برج ساعت (مناره) تاریخی این شهر ساحلی برای بازدید عموم آماده است.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه تمام کمپ‌ها و اقامت‌گاه‌های شهرداری برای اسکان موقت مسافران آماده شده است، گفت: شهرداری با همکاری ادارات هلال احمر و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چادرهای مسافرتی در ورودی و خروجی شهر نصب کرده است تا بروشورهای اطلاع‌رسانی و اقلام فرهنگی در بین مسافران نوروزی توزیع کند.

خلیلی خاطرنشان کرد: زیباسازی بوستان قدس (بلوار ساحلی) شامل رنگ‌آمیزی جداول و نیمکت‌های فلزی، بازسازی نیمکت‌های شکسته، گل‌کاری وسیع در فضای سبز، تعمیر و تعویض سطل‌های زباله، آماده‌سازی نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه به همت شهرداری بندرانزلی نمایشگاه بزرگ صنایع‌دستی، سوغات و کتاب در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در محوطه شهرداری تا سیزدهم فروردین برای بازدید عموم دایر شده است، افزود: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، جشن‌های نوروزی با حضور چهره‌های هنری در فضای باز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری فراوان و مواهب طبیعی از جمله دریا و تالاب بین‌المللی انزلی و بناهای تاریخی، در ایام تعطیلات نوروز و تابستان از مقاصد اصلی سفر مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.

کد خبر 563341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.